اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از فرماندهان عملیات کربلای 5:

کربلای 5 می‌توانست سرنوشت جنگ را تغییر دهد

خبرگزاری فارس: یکی از فرماندهان عملیات کربلای 5 گفت: این عملیات اگر چند روز دیگر ادامه می‌یافت می‌توانست سرنوشت جنگ را تغییر دهد.

کربلای 5 می‌توانست سرنوشت جنگ را تغییر دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، جبار بیگی در آیین تقدیر از پیشکسوتان جبهه و جهاد که به مناسبت گرامیداشت سالروز عملیات کربلای 5 در سالن سینما نخل این شهرستان و با حضور فرماندهان دفاع مقدس خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: عملیات کربلای 5 یک لطف بزرگ الهی بود که به یکباره شامل حال رزمندگان شد.

وی افزود: این لطف الهی موجب شد تا عملیات کربلای 5 با آن عظمت و وسعت ایجاد شود.

این فرمانده عملیات کربلای 5 ادامه داد: در زمان آغاز عملیات این آیه شریفه که "و لقد نصرکم الله ببدر و انتم ادله" در ذهن‌ها تداعی می‌شد.

بیگی تصریح کرد: عملیات کربلای 4 عملیاتی ایذایی بود و انتظار پیروزی در آن نبود اما خاطر رزمندگان از اینکه نتوانستند در این عملیات به پیروزی فیزیکی دست یابند مکدر شده بود و این مسئله موجب شده بود تا غرور رزمندگان شکسته شود.

این فرمانده عملیات کربلای 5 خاطرنشان کرد: در عملیات کربلای 5 همه ما فهمیدیم که در عملیات قبلی مشکلی داشتیم که باید حل می‌کردیم تا خداوند نصرت خود را به رزمندگان بفرستند.

بیگی افزود: به همین دلیل این عملیات در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون اینکه دشمن آمادگی داشته باشد شکل گرفت و این عملیات اگر چند روز دیگر ادامه می‌یافت می‌توانست سرنوشت جنگ را تغییر دهد.

وی گفت: اما دشمنان اسلام شیطنت‌ها و توطئه‌های خود را به سردمداری آمریکا آغاز کردند و مجبور شدیم نیروهای خود را عقب بکشیم.

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه با اشاره به وظیفه کنونی پیشکسوتان جنگ تصریح کرد: وظیفه کنونی ما این است که همان‌طور که در جنگ وظیفه دفاع از نظام و ملت را برعهده داشتیم اکنون نیز آماده و پرصلابت در رکاب رهبری باشیم و هرگاه دستوری از سوی ایشان داده شود با جان و دل پذیرفته و انجام وظیفه کنیم.

انتهای پیام/72008/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول