اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیست اسکی پیام مرند در انتظار توجه مسئولان

بزرگ‌ترین پیست اسکی شمال‌غرب کشور در تلاطم مشکلات آب می‌شود

خبرگزاری فارس: پیست اسکی پیام شهرستان مرند به علت کمبود امکانات، دوستداران و ورزشکار این رشته را با مشکلاتی مواجه ساخته است.

بزرگ‌ترین پیست اسکی شمال‌غرب کشور در تلاطم مشکلات آب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، پیست اسکی پیام شهرستان مرند به عنوان بزرگ‌ترین پیست در شمال‌غرب کشور با داشتن آب و هوای معتدل و زمستانی، در فصل زمستان و سایر فصول گردشگران، ورزشکاران و ورزش‌دوستان را به طبیعت بکر زیبای این منطقه می‌کشاند.

هر ساله در ایام مختلف شاهد حضور هموطنان از سراسر استان و کشورمان در این منطقه خوش آب هوا هستیم اما متاسفانه کمبود امکانات از قبیل نامناسب بودن راه اصلی ورودی و خروجی جاده، سرویس‌های بهداشتی، سالن نمازخانه، برق، آب، غذاخوری و اورژانس موجب نارضایتی ورزشکاران و ورزش‌دوستان زمستانی شده است.

به اذعان مسئول هیئت پیست اسکی پیام مرند، این مکان گردشگری و خوش آب و هوا به علت نداشتن برق، کار نکردن تله‌های سکوی اسکی و عدم اختصاص اعتبارات لازم با تعطیلی نیمه رسمی مواجه شده و از طرف دیگر عده زیادی از شرکت‌کنندگان به اجبار به استفاده از تیوب روی آورده‌اند که این امر از نظر فنی و استاندارد اسکی موجب بروز خطراتی برای ورزش‌دوستان می‌شود.

حسین بیداری با اشاره به اینکه سال گذشته در این مکان ورزشی و خوش آب و هوا شاهد حضور هزاران نفر از هموطنان به خصوص در ایام تعطیلات بود‌یم، گفت: اما بی‌توجهی مسئولان استانی برای تجهیز پیست اسکی موجب تعطیلی شده و این برای شهروندان نارضایتی‌هایی را به وجود می‌آورد.

به گفته وی، سال گذشته عدم رعایت اصول اسکی و نبود امکانات استاندارد همچنین استفاده از تیوب بیش از 19 نفر از هموطنان را دچار آسیب‌های شدیدی از ناحیه کمر، گردن، دست و پا کرد.

علی نجاری، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرند هم در این مورد می‌گوید: با توجه به اینکه پیست اسکی پیام مرند از نظر موقعیت و شرایط آب و هوایی مناسب، مکان خوبی برای ورزش‌های زمستانی است اما عدم تخصیص اعتبارات لازم همچنین بی‌توجهی مسئولان استانی و هئیت ا‌سکی استان، این پیست با سابقه را از امکانات محروم کرده است.

وی گفت: با توجه به قرار گرفتن شهرستان مرند در جاده ترانزیت اروپا و آسیا همچنین برخورداری از رشته کوه‌های "میشو" با طبیعت سفید زمستانی و سرسبز بهاری، مرند یکی از مناطق مهم گردشگری در شمال‌غرب کشور است که متاسفانه تاکنون به علت بی‌توجهی به حال خود رها شده است.

نجاری افزود: این مکان در شرایط فعلی از داشتن امکانات خدماتی و رفاهی برای شهروندان طبیعت‌دوست استان و شهرستان محروم بوده و مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی گفت: اخیراً به علت عدم توجه مسئولان و نبود اورژانس، یک نفر به علت استفاده از تیوب دچار آسیب شدید از ناحیه پاها شد که به دلیل ترافیک، باریک بودن جاده و استفاده از یک مسیر برای ورود و خروج چند ساعت طول کشید تا مصدوم با وسیله شخصی به بیمارستان رازی مرند انتقال داده شود که تا امروز نیز از شرایط وی خبری نیست.

یکی از شهروندان تبریزی که بنا به اظهار خودش از دوران کودکی خاطره‌هایی در این پیست دارد، عنوان داشت: به دلیل عدم توسعه امکانات در این منطقه شاهد بروز مشکلاتی هستیم که باید مسئولان اداره کل ورزش و جوانان همچنین هیئت پیست اسکی پاسخگو باشند.

وی که 28 سال دارد، افزود: به عنوان یک کارمند در طول هفته با ارباب رجوع متعددی سرکار دارم، یک روز تعطیل هم که می‌خواهیم ورزش کرده و از طبیعت زیبا و بکر پیست پیام مرند بهره‌مند شویم متاسفانه مشکلات غیرقابل تحمل مانع می‌شود، حتی برای وضو گرفتن و نماز خواندن هم محل و مکانی در این پیست وجود ندارد.

یکی دیگر از هموطنان شبستری که با خانواده برای گردش و ورزش زمستانی به این منطقه آمده بود، اظهار داشت: در مراجع به پیست سهند متاسفانه با بسته بودن آن به علت نامعلومی مواجه شدیم که پس از مراجعه با پیست اسکی مرند متوجه شدیم خیلی از خانواده‌ها و جوانان علاقمند به جای استفاده از اسکیت‌های زمستانی، تیوب کرایه می‌کنند.

وی تصریح کرد: این امر عواقب ناگواری برای استفاده‌کنند‌گان دارد و باید پرسید که چرا مسئولان استانی و خود شهرستان مرند این اندازه بی‌تفاوت بوده و احساس مسئولیت نمی‌کنند.

انتهای پیام/60001/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول