اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون اسکی خبر داد

فعالیت 28 پیست اسکی در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون اسکی از فعالیت 28 پیست اسکی در سطح کشور خبر داد و گفت:‌ تا پایان سال جاری این آمار به 29 مورد افزایش می‌یابد.

فعالیت 28 پیست اسکی در کشور

عیسی ساوه‌شمشکی در حاشیه سفر به استان کردستان در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: اسکی از معدود رشته‌های ورزشی است که بیشتر به صورت خانوادگی دنبال می‌شود و این ورزش در حال حاضر مورد علاقه بسیاری از خانواده‌ها به ویژه قشر جوان کشور است.

وی ایجاد پیست‌های اسکی در مناطق برف‌خیز را اولویت فدراسیون عنوان کرد و گفت: تا قبل از دهه 60 تنها  10 پیست اسکی فعال در سطح کشور وجود داشت ولی در حال حاضر در 28 استان کشور پیست اسکی وجود دارد.

به گفته ساوه‌شمشکی، در ایام تعطیل بیش از 20 تا 25 هزار ورزشکار در 28 پیست اسکی کشور به ورزش اسکی می‌پردازند.

وی تصریح کرد: حضور بیش از 25 هزار اسکی‌باز و تعداد زیادی از افراد غیر در ایام تعطیلات هفته در پیست‌های اسکی سطح کشور زمینه‌ را برای توسعه این رشته ورزشی را فراهم کرده است.

رئیس فدراسیون اسکی تصریح کرد:‌ به منظور تشویق و ترغیب بیش از پیش جوانان به این ورزش برای افراد ساکن در اطراف پیست‌های اسکی تسهیلات ویژه‌ای همچون استفاده رایگان از پیست در نظر گرفته شده است.

ساوه‌شمشکی از بهره‌برداری پیست اسکی قزوین خبر داد و گفت: یزدی‌ها نیز به زودی صاحب یک پیست اسکی خواهند شد.

رئیس فدراسیون اسکی خاطرنشان کرد: پس از بررسی کارشناسان فدراسیون و بازدید از منطقه‌ای کوهستانی واقع در 65 کیلومتری مرکز استان یزد مشخص شد بستر خوبی برای پرداختن به ورزش‌های زمستانی در آن فراهم است.

*فعالیت 1500 مربی اسکی در کشور

ساوه‌شمشکی از فعالیت بیش از یک‌هزار و 500 مربی اسکی در سطح کشور خبر داد و گفت: تا قبل از دهه 60 تنها دو مربی خانم و 150 مربی مرد در سطح کشور فعالیت می‌کردند ولی هم‌اکنون یک‌هزار مربی مرد و 500 مربی خانم در این زمینه فعالیت دارند.

وی کردستان را استانی مستعد در زمینه ورزش‌های زمستانی نام برد و گفت:‌ کوهستانی بودن و بارش‌های برف زیاد از بسترهای ورزش اسکی است که این شرایط در استان کردستان وجود دارد و به یقین نقش مهمی در توسعه این رشته ورزشی در کشور خواهد داشت.

رئیس فدراسیون اسکی یادآور شد: در حال حاضر 10 پیست اسکی در کشور طبق استاندارد فدراسیون جهانی، قابلیت برگزاری مسابقات بین‌المللی را دارند.

ساوه‌شمشکی گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی اسکی در کردستان را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم و به محض راه‌اندازی پیست‌های اسکی سقز و دهگلان برگزاری این مسابقات در این استان محقق خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش و تأمین امکانات لازمه توسعه و تقویت ورزشی اسکی در کردستان است و این مهم به جد دنبال می‌شود.

انتهای پیام/79002/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول