اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی خبر داد

احیای تالاب‌های کم آب تا دو ماه آینده در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: تا دو ماه آینده تالاب‌های کم‌آب آذربایجان‌غربی احیا می‌شوند.

احیای تالاب‌های کم آب تا دو ماه آینده در آذربایجان غربی

حسن عباس‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به دومین سال احیای تالاب‌ها در آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: تالاب یادگارلو یکی از تالاب‌های بحران‌زده استان بود که به دلیل وجود زه‌کشی در اطراف آن به صورت موقت احیا می‌شد و هم‌اکنون بخشی از آن با کار کارشناسانه احیا شده است.

وی با بیان اینکه طی دو ماه آینده تالاب‌های کم‌آب احیا می‌شود، تصریح کرد: در سال جاری با کارهای مطالعاتی و اجرایی انجام شده و با مشارکت جوامع محلی که ساکن اطراف تالاب‌ها هستند و هماهنگی‌های انجام شده با سازمان آب برای تامین به موقع حق آب این تالاب‌ها مشکل کم‌آبی آن‌ها حل می‌شود.

عباس‌نژاد با اشاره به وجود نگرانی در ارتباط با خروج گوزن زرد ایرانی از جزایر دریاچه ارومیه، خاطر نشان کرد: با بررسی‌های علمی انجام شده اقداماتی از جمله افزایش تعداد آب‌انبار در عرصه‌های زیست‌گاهی برای جلوگیری از خروج گوزن زرد از جزایر دریاچه ارومیه انجام شده است.

وی به انتقال آب از رشکان به جزیره اشک اشاره کرد و گفت: کارشناسان این پروژه در حال مطالعه و تحقیق هستند و اسناد مناقصه آن آماده است و بر روی سایت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی قرار می‌گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با بیان اینکه میزان دبی چشمه طبیعی موجود در جزیره اشک به اندازه‌ای نیست که بتواند آب مورد نیاز گوزن‌های زرد این منطقه را فراهم کند، متذکر شد: برای این منظور از حوض‌هایی که بتوانند آب باران را جمع‌آوری کنند استفاده شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با اقدامات انجام یافته از این پس با مشکل خروج گوزن زرد ایرانی از جزایر دریاچه ارومیه مواجه نباشیم.

انتهای پیام/61010/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول