اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی خبر داد

احداث 2 آب‌انبار جدید در جزایر دریاچه ارومیه

خبرگزاری فارس: معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: تا پایان سال جاری 2 آب‌انبار جدید در جزایر اشک، اسپیر و کبودان دریاچه ارومیه احداث می‌شود.

احداث 2 آب‌انبار جدید در جزایر دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حمید رعناقد ظهر امروز در جمع خبرنگاران که در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت : 70 کیلومتر از لایه‌روبی انهار دریاچه ارومیه تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد و سبب احیای تالاب‌هایی که در مسیر این انهار قرار دارند می‌شود.

وی به عملیات احداث آب‌انبار و سطوح آبگیر در جزیره‌های اشک، کبودان و اسپیر اشاره کرد و اذعان داشت: تا پایان سال جاری دو آب‌انبار جدید با ظرفیت حداقل 200 مترمربع و یک سطح مسطح به مساحت 500 مترمربع به منظور جمع‌آوری نزولات جوی و انتقال آب به آب‌انبارها احداث می‌شود.

رعناقد بر لزوم اندازه‌گیری آب تخلیه ‌شده به دریاچه ارومیه از طریق رودخانه‌ها تاکید کرد و گفت: دو ایستگاه هیدرومتری در میان رودخانه‌های سیمینه‌رود و زرینه‌رود برای این منظور قرار داده شده است.

وی تعیین و تثبیت حریم رودخانه‌ها در آذربایجان‌غربی با مشارکت دستگاه‌های علمی و دانشگاه‌ها را مهم ارزیابی کرد و متذکر شد: برنامه‌های مطالعاتی و پژوهشی مدیریتی به منظور هیدروگرافی و تعیین حد بستر تالاب‌های گپی، سیران گلی و سولدوز در حال تدوین است.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی افزود: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در راستای توانمندسازی جوامع محلی و دعوت از ذی‌نفعان محلی نقش تشکل‌های مردمی در حفاظت از محیط زیست را بالا می‌بریم.

وی ادامه داد: در هفته اول اسفندماه سال جاری یک گروه تحقیقاتی برای بررسی ظرفیت برد جزیره اشک وارد جزیره می‌شوند و پس از تعیین پتانسیل جزیره در قابلیت زیست بوم گوزن زرد ایرانی راه‌کارهای انتقال این گونه جانوری به سایر زیست‌گاه‌های کشور از جمله منطقه حفاظت شده میرآباد سردشت مطالعه می‌شود.

انتهای پیام/61010/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول