اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران:

کمیته ارزشیابی عملکرد ادارات گچساران تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران گفت: در راستای بررسی عملکرد ادارات گچساران در ستادهای دهه فجر و تسهیلات نوروزی، کمیته ارزشیابی برای تشویق و تقدیر از ادارات فعال تشکیل می‌شود.

کمیته ارزشیابی عملکرد ادارات گچساران تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمد شفیعی ‌در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان اظهار کرد: اعضای دائمی ستاد تسهیلات در استان به ریاست استانداران، در شهرستان‌ها فرمانداران و در مناطق آزاد به ریاست مدیرعامل منطقه آزاد شکل گرفته که ریاست ستاد مرکزی با معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور است.

وی نیروهای انتظامی اعم از پلیس راه، راهنمایی و رانندگی و رئیس پلیس انتظامی، هلال احمر، شبکه بهداشت، آموزش و پرورش، شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده جامعه هتل‌داران و مراکز اقامتی و انجمن صنفی دفاتر خدماتی مسافرتی را از جمله اعضای ستاد تسهیلات نوروزی عنوان کرد و افزود: دادگستری، تعزیرات، حمل و نقل و پایانه‌ها، فرودگاه، صنعت، معدن و تجارت، هواشناسی، فوریت‌های پزشکی و محیط زیست از دیگر اعضای ستاد تسهیلات نوروزی در گچساران است.

شفیعی ابراز داشت: اعضای ستاد تسهیلات نوروزی بر اساس آئین‌نامه کشوری باید پیک سفر را متناسب با گردشگری ورودی تهیه کرده و توان سرویس‌دهی خود را در حوزه‌های عرضه ارزاق، امنیت، کنترل ترافیک و خدمات جاده‌ای و دیگر خدمات افزایش داده و در راستای آمادگی و برنامه‌ریزی لازم اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار گچساران با بیان این‌که احساس می‌کنم موضوعی در زمینه تعریف اصلی ستاد تسهیلات فراموش شده است، یادآور شد: در تعریف ستاد تسهیلات نوروزی، ستاد دائمی تسهیلات سفرهای استان‌ها قید شده است که این نکته نشان‌دهنده این است که این ستاد ویژه ایام نوروز نبوده و ستاد باید برای همه سال تشکیل شود.

وی در ادامه با بیان این‌که براساس آئین‌نامه ستادهای تسهیلات سفرها باید به امر نظارت و رسیدگی و شکایات، انتقادات و پیشنهادات دریافت شده از مسافران بپردازند، گفت: ایجاد دفاتر رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادت مسافران نیز از دیگر دستورات آئین‌نامه کشوری است که نسبت به این موضوع اقدامات لازم باید در دستور کار قرار گیرد.

شفیعی هماهنگی‌های اداری و پشتیبانی، نظارت بر مؤسسات و ادارات گردشگری، خدمات بهداشتی درمانی، نظارت بر سایر صنوف، خدمات امداد نجات، خدمات انتظامی امنیتی، حمل و نقل و ترافیک خدمات جاده‌ای را از جمله سرفصل‌های سفرهای کشور در سال 92 عنوان و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و تبلیغات، راهنمایی مسافران و گردشگران، خدمات شهری و رفاه عمومی، خدمات اسکان و اقامت، برنامه‌ریزی‌ در راستای انجام برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری از دیگر سرفصل‌های سفرهای کشور در سال 92 است.

تشکر از ادارات به سال‌های بعدی موکول نشود

فرماندار گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تقدیر و تشکر از عملکرد ادارات خاطرنشان کرد: تقدیر و تشکر از برخی ادارات باید در همان سال انجام اقدامات انجام شود، انجام این امر در سال‌های بعدی اقدام خوبی نیست.

شفیعی در ادامه تصریح کرد: در راستای تقدیر و تشکر از عملکرد مناسب ادارات، کمیته‌ای با عنوان کمیته ارزشیابی در این ستاد تشکیل می‌شود و ادامه نیز بر اساس این کمیته عملکرد ادارات در ستاد دهه فجر و تسهیلات نوروزی در راستای ارزشیابی ادارات تلفیق داده می‌شود.

ادارات آمار واقعی گردشگران را منتشر کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان‌ این‌که بر اساس آمار ارائه شده در سال گذشته افزون بر پنج میلیون نفر در ایام نوروز به گچساران آمده‌اند، ادامه داد: این موضوع این سئوال را مطرح می‌کند که معیار واقعی انتشار این آمار چیست که البته پاسخ این سئوال در بند هفت آئین‌نامه سفرهای نوروزی آمده است.

فرماندار گچساران تصریح کرد: در صورتی که در برخی موارد در این آمار غلو شده باشد به ضرر ما است.

وی از مسئولان خواست تا در صورت محقق نشدن برنامه‌های مورد نظر در جذب گردشگر از ارائه آمار غیرواقعی خودداری کرده و آمار واقعی را منتشر کنند.

انتهای پیام/82014/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول