اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست گرمسار:

مدیران عامل 10 واحد صنعتی گرمسار قضایی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمسار اعلام کرد: پرونده مدیران عامل 10 واحد صنعتی به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی در محاکم قضایی در حال رسیدگی است.

مدیران عامل 10 واحد صنعتی گرمسار قضایی شدند

سیدمهدی خاتمی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در گرمسار با اشاره به نظارت دقیق بر فعالیت واحدهای صنعتی اظهار داشت: بر حسب وظیفه ذاتی، همواره بر نحوه فعالیت واحدهای صنعتی نظارت داشته و خواهیم داشت.

وی افزود: کارشناسان این اداره به صورت شبانه‏روزی از واحدهای صنعتی بازدید می‏کنند و در صورت مشاهده آلودگی، ابتدا مراتب را به شکل شفاهی به مسئول کارخانه گوشزد و سپس گزارش کتبی ارائه می‏کنند و اخطاریه کتبی صادر می‏شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمسار اضافه کرد: در صورت عدم تمکین مسئولان واحدهای صنعتی، موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

3 واحد صنعتی گرمسار به علت ایجاد آلودگی پلمب شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمسار تصریح کرد: وجود تعداد زیاد واحدهای آلاینده به صورت بالقوه مثل تولید قیر و ایزوگام، تصفیه دوم روغن، تولید اسید، گچ، ریخته‏گری و ذوب فلزات و... که از سال‏ها پیش در شهرک‏ها و نواحی صنعتی شهرستان گرمسار و آرادان مستقر شده‏اند و با تکنولوژی ضعیف و سطح پایین فعالیت می‏کنند، تلاش‏های محیط زیست شهرستان گرمسار را در مهار آلودگی‏ها کم‏اثر کرده است.

خاتمی راجع به پیگیری‏های اداره محیط زیست گرمسار در خصوص عدم صدور مجوز واحدهای آلاینده افزود: با پیگیری‏های به عمل آمده توسط این اداره، از صدور هرگونه مجوز برای واحدهای آلاینده جلوگیری شده است.

وی افزود: در تلاش هستیم تا با تعامل با ارگان‏های مرتبط به خصوص سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان گرمسار، صنایع فعلی را به سمت ارتقای تکنولوژی و تولید پاک هدایت کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمسار خاطرنشان کرد: در سال‏جاری، سه واحد صنعتی به علت ایجاد آلودگی پلمب شده و تاکنون نیز پرونده مدیران عامل 10 واحد صنعتی به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی در محاکم قضایی در حال رسیدگی است.

لجن‏های اسیدی بزرگ‏ترین معضل کارخانه‏های تصفیه روغن است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمسار درباره لجن‏های اسیدی گفت: لجن‏های اسیدی بزرگ‏ترین معضل کارخانه‏های تصفیه روغن بوده که از سال‏های گذشته با هماهنگی و نظارت این اداره و توسط پیمانکار معتمد سازمان محیط زیست به منطقه نورالدین‏آباد منتقل و دپو می‏شود.

خاتمی افزود: لجن‏های اسیدی نوعی پسماند ویژه است که حمل و نقل آن تابع ضوابط کنوانسیون خاصی بوده و به همین علت، نظارت‏های ویژه‏ای بر آن صورت می‏گیرد.

وی تصریح کرد: هیچ‏یک از واحدهای صنعتی اجازه رهاسازی این لجن‏ها را در اطراف شهرک‏های صنعتی ندارند و در حال حاضر شرکت «پوشین بام تهران» که تولیدکننده ایزوگام در ناحیه صنعتی سیدآباد آرادان است، تقریباً تمام حجم لجن‏های اسیدی تولید شده توسط واحدهای تصفیه دوم روغن را بازیافت و به قیر تبدیل می‏کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمسار ادامه داد: علاوه بر واحد فوق، مجوز فعالیت دو کارخانه دیگر نیز برای بازیافت لجن اسیدی صادر شده که در مرحله احداث و راه‏اندازی است. 

تعطیلی موقت چند واحد آلاینده/ مدیرعامل دو واحد صنعتی قضایی شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمسار در مورد تعطیلی موقت چند واحد آلاینده در سال گذشته نیز گفت: در یک‏سال گذشته، حداقل سه بار واحدهای صنعتی آلاینده در ناحیه صنعتی سیدآباد را به علت آلودگی شدید به صورت موقت تعطیل کردیم.

خاتمی اضافه کرد: به صورت کتبی ایرادهای خط تولید این واحدها و مهلت قانونی جهت رفع به آنها اعلام شده است و مدیرعامل دو واحد صنعتی نیز به علت آلودگی محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در بیان شرح وظایف این نهاد تصریح کرد: حفاظت محیط زیست یک نهاد نظارتی و فرابخشی است که به طور کلی در دو بخش محیط زیست انسانی و محیط زیست طبیعی فعالیت می‏کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمسار تاکید کرد: محیط زیست انسانی تلاش دارد تا محیطی امن، سالم و پاکیزه جهت زندگی و رشد و نمو بشر فراهم سازد که این امر با نظارت بر عملکرد واحدهای صنعتی و خدماتی کوچک و بزرگ از کشاورزی گرفته تا صنایع بازیافت و پتروشیمی و ارائه راه‏کارهای کنترل و کاهش آلودگی میسر می‏شود.

محیط زیست به تنهایی قادر به مهار تمام مشکلات زیست محیطی صنایع نیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمسار ‏افزود: محیط زیست طبیعی شامل حفاظت منابع طبیعی، حیات‏وحش، گونه‏های مهم گیاهی و تنوع زیستی و ... است.

خاتمی ادامه داد: در مجموع تمام تلاش این نهاد، در تحقق اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی است و به منظور حفظ انفال الهی، پیشگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست و بهره‏برداری اصولی در جهت توسعه پایدار تمام تلاش خود را می‏کند.

وی گفت: باید توجه داشت که اداره محیط زیست به دلایل ذکر شده به تنهایی قادر به مهار تمام آلودگی‏ها و مشکلات زیست محیطی صنایع نیست و عزم جدی همه ارگان‏های مرتبط را می‏طلبد تا با تعامل و همکاری و فراهم آوردن تسهیلات مناسب، زمینه هدایت صنایع به سوی تولید پاک و صنعت سبز مهیا شود.

انتهای پیام/2249/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول