اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط‌ زیست بویین‌زهرا عنوان کرد

گاز سوز کردن کوره‌های آجرپزی راهی مؤثر برای کاهش آلودگی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست بویین‌زهرا گفت: تبدیل سوخت کوره‌‌های آجر‌پزی به گاز طبیعی فرصتی برای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا است.

گاز سوز کردن کوره‌های آجرپزی راهی مؤثر برای کاهش آلودگی

ابوطالب کریمی امروز در گفت‌وگو  با خبرنگار فارس در بویین‌زهرا در خصوص گازسوز شدن کوره‌های آجر‌پزی شهر شال اظهار داشت: عملیات گازرسانی به کوره‌های آجر‌پزی شهر شال با حذف سوخت ماذوت به انجام رسیده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان بویین‌زهرا افزود: آلودگی هوا امروز از جمله بحث‌ برانگیز‌ترین دغدغه‌هایی است که علاوه بر تعطیلی شهر‌های بزرگ، افراد و بزرگسالان را دچار مشکلات مختلف تنفسی کرده و بسیار خطرناک است.

کریمی پیرامون راهکار‌های مثبت در عرصه کاهش آلودگی در واحد‌های کوره‌ آجر‌پزی تصریح کرد: گازسوز کردن، مکانیزه کردن تولید خشت‌ها برای تهیه آجر، احداث فکانیست‌ها برای جلوگیری از آلوده شدن آب‌های زیرسطحی از رویکرد‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد و پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار هکتار از اراضی شهر شال به واحد‌های کوره‌‌های آجر‌پزی این شهر اختصاص دارد، عنوان کرد: در بحث مربوط به اشتغال‌زایی در کوره‌های آجر‌پزی نیز با توجه به مکانیزه شدن واحد‌های آجر‌پزی تعداد قابل‌ توجهی نیروی کاری تعدیل شده و آمار شاغلان پایین آمده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان بویین‌زهرا بیان کرد: کوره‌های آجر‌پزی فعال در شهر شال در حال حاضر تأمین‌کننده آجر‌های ساختمانی بالغ بر 10 استان در کشور بوده و این مهم نشانه حساسیت موضوع کوره‌هاست.

کریمی با اشاره به اینکه کاشت درختان و ایجاد فضای سبز برای جلوگیری از گسترش آلودگی کوره‌های آجر‌پزی شال ضروری است، گفت: محیط پاک و هوای سالم دغدغه‌ امروز افراد در اجتماع بوده و تمام تلاش‌ها نیز باید معطوف به جریان‌ اندازی این چرخه و حذف آلودگی باشد.

انتهای پیام/77005/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول