اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

پیگیر تأمین سوخت اتوبوس‌های گاز‌سوز هستیم/ اتوبوس‌های نصف‌جهان دیزلی نمی‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: حفاظت محیط زیست به شدت مخالف دیزلی شدن اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان است و این مجموعه تأمین سوخت مورد نیاز این اتوبوس‌ها را پیگیری می‌کند.

پیگیر تأمین سوخت اتوبوس‌های گاز‌سوز هستیم/ اتوبوس‌های نصف‌جهان دیزلی نمی‌شوند

کیومرث کلانتری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر هشت کلان‌شهر در سطح کشور دارای آلاینده‌های جوی هستند، اظهار کرد: اصفهان نیز از جمله این کلان‌شهر‌ها است و محیط زیست در راستای برداشتن برچسب آلاینده‌های جوی از کلان‌شهر اصفهان تلاش می‌کند.

وی محیط زیست را دستگاهی نظارتی دانست و اضافه کرد: شهرداری اصفهان باید زیر‌ساخت‌های توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را در سطح شهر فراهم کند و حفاظت محیط زیست استان حمایت‌های لازم را از توسعه حمل و نقل عمومی در اصفهان انجام می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با تاکید بر اینکه در صورتی که حمل و نقل عمومی در سطح شهر توسعه یابد شهروندان نیز به میزان کم‌تری از وسایل نقلیه خصوصی خود در سطح شهر استفاده می‌کنند، تصریح کرد: حفاظت محیط زیست به شدت مخالف دیزلی شدن اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان است و این مجموعه تأمین سوخت مورد نیاز این اتوبوس‌ها را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انجام هر تصمیمی که منجر به افزایش آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر اصفهان شود غیر‌اصولی است، ادامه داد: دیزلی شدن اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان تصمیمی غیر‌اصولی است و اقدامات صورت گرفته در راستای دیزلی شدن اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان هیچ توجیهی ندارد.

کلانتری با بیان اینکه مسئولان باید در راستای تغییرات زیست محیطی در راستای تغییر سوخت خودرو‌ها تلاش کنند، تاکید کرد: تغییر سوخت خودرو‌ها باید در راستای کاهش و رفع آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر‌ها باشد و سوخت‌های نا‌پاک و سنگین باید به سوخت‌های پاک تبدیل شوند.

وی به ارتقای وضعیت موجود اصفهان به منظور کاهش آلاینده‌های جوی اشاره کرد و افزود: مسئولان باید اقدامات لازم را به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کلان‌شهر اصفهان انجام بدهند تا اصفهان به شهری پاک و عاری از آلاینده‌های جوی تبدیل شود.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول