اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت قند تربت حیدریه خبر داد

نصب کوره گازسوز در کارخانه قند تربت حیدریه با هدف کاهش آلاینده‌های زیست محیطی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت قند تربت حیدریه گفت: به منظور بهبود شرایط زیست محیطی، کوره گازسوز جایگزین نفت کوره شده است تا از آلودگی آب‌های زیرزمینی و سطحی و محیط‌ زیست جلوگیری به عمل آورد.

نصب کوره گازسوز در کارخانه قند تربت حیدریه با هدف کاهش آلاینده‌های زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، حسن شاملو صبح امروز در جمع خبرنگاران در تربت حیدریه اظهار داشت: کارخانه قند تربت حیدریه یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی این شهر است که سوخت کارخانه در ابتدا به صورت نفت کوره بوده و به منظور کاهش آلودگی هوا، طرح تصفیه‌خانه فاضلاب و خط سوخت دوگانه احداث شده است.

وی درباره اقلام تولیدی این شرکت اظهار داشت: محصولات اصلی این شرکت، شکر و محصولات جانبی آن آهک، ملاس، چغندرقند، خمیر مایه رضوی، تفاله پرک (به منظور استفاده دامداری‌ها) است.  

شاملو استراتژی و اهداف این شرکت را در سال جاری کاهش ضایعات، افزایش کیفیت محصول و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، کاهش مصرف انرژی و کاهش قیمت تمام شده عنوان کرد و گفت: به منظور کاهش مصرف آب در قسمت تخلیه چغندر، دستگاه خاک‌گیر دوم نصب شده است که خاک را جدا کرده و آب مصرفی را نیز کاهش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت قند تربت حیدریه دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این شرکت را توزیع نهادهای کشاورزی از قبیل سم، بذر، کود و ارائه خدمات کشاورزی توسط واحد کشاورزی دانست و یادآور شد: جهت غنی‌سازی در امر کیفی تولیدات و ارتقای مطلوب این شرکت، مشارکت‌هایی از طریق آموزش به پیمانکارها صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: تحویل چغندر قند از آبان‌ ماه آغاز شده و تا آخر آذر ماه ادامه دارد که با توجه به کاهش تولید این محصول در سال جاری، مدت بهره‌برداری هم کاهش یافته است و با توجه به تغییر الگوی کشت و نیاز چغندر قند به آب فراوان، کشاورز کمتر به سراغ کشت این محصول رفته است.

وی در زمینه فعالیت‌هایی که پس از اتمام بهره‌برداری انجام می‌گیرد، عنوان کرد: این شرکت پس از پایان دوره بهره‌برداری چغندر قند اقدام به پاک‌سازی و تعمیرات و تجهیزات دستگاه‌ها می‌کند و تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از یخ‌زدگی دستگاه‌ها و موتورها در فصل سرما انجام می‌دهد.

وی درباره به کارگیری مطلوب از نیروی انسانی شاغل عنوان کرد: در حال حاضر حدود 400 نفر نیروی قراردادی و پیمانی در راستای مشارکت و تحقق اهداف این شرکت همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/70003/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول