اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلیل‌آباد با اشاره به هفته هوای پاک:

شرکت‌های خودروساز تولید محصولات گازسوز را بیشتر کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه خلیل‌آباد گفت: ایجاد فضای کاری سالم، در یک هوای پاک به شکوفایی می‌رسد و هوای پاک روح زندگی را به انسان تزریق می‌کند.

شرکت‌های خودروساز تولید محصولات گازسوز را بیشتر کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، حجت‌الاسلام اباصلت غفاری، ظهر امروز در مراسم روز هوای پاک که توسط نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خلیل آباد در محل آموزشگاه دخترانه امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مصرف گاز مایع آلودگی کمتری را نسبت به بنزین دارد که نیاز است شرکت‌ها در گازسوز کردن خودروها اقدام کنند و تولیدات محصولات گازسوز خود را افزایش دهند.

غفاری با اشاره به آیات و احادیث از ائمه اطهار (ع)، افزود: ایجاد یک فضای مفرح و شاد تاثیر زیادی در رشد و فعالیت بدنی افراد دارد.

مهدی مظفری، رئیس نمایندگی محیط زیست شهرستان خلیل‌آباد نیز در این مراسم که فرماندار و مسئولین شهرستان شرکت داشتند، گفت: 70 درصد آلودگی هوای شهرهای بزرگ از جمله مشهد ناشی از دود خودروها است.

وی اظهار داشت: هر فرد در صورت اینکه حداقل از 4 سفر درون شهری در هفته بکاهد، می‌تواند از انتشار 100 کیلوگرم دی‌اکسیدکربن در سال جلوگیری کند.

مظفری گفت: همه باید در بحث هوای پاک توجه داشته باشیم و خود را موظف و مکلف به آن بدانیم.

رئیس محیط زیست خلیل‌آباد با اشاره به اینکه مهمترین تاثیر آلودگی هوا بر روی انسان، کاهش میزان طول عمر انسان را در پی دارد، افزود: هوای پاک خریدنی نیست، بلکه انسان‌ها باید این امکان را ایجاد نمایند.

وی با اشاره به برنامه‎های اداره حفاظت محیط زیست خلیل آباد در هفته هوای پاک تصریح کرد: در طول این هفته توسط این نمایندگی مسابقه دوچرخه‌سواری، کوه پیمایی، حضور در مدارس، برگزاری مسابقه، شرکت در نماز جمعه و توزیع بروشور در بحث فرهنگ‌سازی انجام می‌شود.

انتهای پیام/70005/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول