اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری استان اردبیل:

جشنواره زمستانی سرعین با رویکرد منطقه‌ای برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: دومین جشنواره ورزش‌های زمستانی و گردشگری سرعین با رویکرد منطقه‌ای از اول بهمن ماه در قطب گردشگری کشور آغاز می‌شود.

جشنواره زمستانی سرعین با رویکرد منطقه‌ای برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یحیی نقی‌زاده عصر امروز در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده استانداری اظهار داشت: کمیته تخصصی مشارکت گسترده بانوان در برپایی این جشنواره تشکیل شده که امیدواریم با پیشنهادات و بیان نقطه نظرات آنها شاهد برگزاری جشنواره شایسته و آبرومند باشیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره از اول بهمن ماه تا 15 اسفندماه در شهر سرعین و منطقه آیران دره‌سی برگزار می‌شود، تصریح کرد: ما بیش از شش ماه برای برگزاری این جشنواره برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادیم به طوریکه این جشنواره در سطح کشور طولانی‌ترین جشنواره است که به مدت 45 روز برگزار می‌شود.

نقی‌زاده شعار در نظر گرفته شده برای این جشنواره را «لذت زمستان در شهر چشمه‌های بهشتی» اعلام کرد و افزود: ما این جشنواره را با رویکرد منطقه‌ای اما با نگاه ملی برگزار می‌کنیم و امیدواریم تمام دستگاه‌ها اعم از دولتی و خصوصی در اجرای آن مشارکت کنند.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: از اهداف برگزاری این جشنواره افزایش جذب گردشگر در ایام غیر پیک سال و همچنین توجه دادن گردشگران به ظرفیت‌های ممتاز سرعین در فصل زمستان است که زیبایی‌های خاص خود را دارد.

وی رونق‌بخشی به اقتصاد گردشگری، ‌افزایش تورهای مسافری، توجه به ظرفیت‌های پنهان گردشگری زمستانی، ترغیب مسافرت‌های آخر هفته، جذب توریسم خارجی و در نظر گرفتن بهترین گذران اوقاف فراغت را به همراه ایجاد و تقویت شور و نشاط اجتماعی از جمله هدف‌گذاری‌های دیگر برگزاری این جشنواره اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خاطر نشان کرد: برای این جشنواره کمیته‌های مختلف اعم از تبلیغات و بازاریابی،‌ اجرای برنامه و همچنین جمع‌بندی دستاوردهای این جشنواره بعد از اجرا در نظر گرفته شده که این کمیته‌ها فعالیت‌هایشان را آغاز کردند.

نقی‌زاده به برگزاری 14 جلسه کارشناسی و کمیته‌های تخصصی و همچنین ستادهای شهرستانی برای برگزاری مناسب این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: آیین افتتاحیه این جشنواره جمعه هفته آینده برگزار می‌شود و قرار است این مراسم از طریق شبکه سوم سیما به مدت 20 دقیقه پخش شده و تیزر تبلیغاتی آن نیز هفت بار از طریق شبکه‌های سراسری و ده‌ها بار از طریق شبکه‌های استانی پخش شود.

وی یادآور شد:‌ در این جشنواره مسابقات مختلف ورزشی نیز برای علاقمندان و شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است که شامل اسکی روی برف، تیراندازی، کوهنوردی، بازی‌های بومی، محلی، صعودهای زمستانی، ساخت بهترین تندیس‌های برفی و یخی،‌ آدم برفی، سورتمه‌ بازی و همچنین برپایی ایستگاه‌های نقاشی و تفریحی برای کودکان، انجام مسابقات بزرگ آشپزی، اجرای برنامه‌های موسیقی، نورافشانی، تورهای نیم روزه و یک روزه در این زمینه تدارک دیده شده است.

معاون گردشگری گفت: کمیته ورزش و جوانان، اطلاع‌رسانی، پشتیبانی، فرهنگی، زیربنایی، پلیس و امنیت و همچنین کمیته بانوان فعالیتشان را آغاز کردند و سعی می‌کنند در این جشنواره 45 روزه برنامه‌های متنوعی را اجرا کنند.

نقی‌زاده افزود: مراکز اقامتی در این 45 روز به گردشگران 70 درصد، صاحبان آب‌های گرم 50 درصد و صاحبان مراکز پذیرایی 20 درصد در ارائه خدمات تخفیف می‌دهند.

در ادامه این جلسه مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره ضرورت تمهید مقدمات برای بازگشایی مسیر پیست اسکی الوارس را ضروری خواند.

احد پازاج تصریح کرد: ما باید دستگاه‌های برف‌روب را در این مسیر در ایام برگزاری جشنواره فعال کنیم تا در این مدت جاده منتهی به پیست اسکی الوارس باز بوده و از امکانات مورد نظر، گردشگران استفاده کنند.

انتهای پیام/62001/آ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول