اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران خبر داد

ارسال 2 هزار آثار به جشنواره عکس قرآنی در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: 2 هزار و 150 عکس به دبیرخانه جشنواره ملی عکس با مضامین قرآنی در مازندران ارسال شد.

ارسال 2 هزار آثار به جشنواره عکس قرآنی در مازندران

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: این تعداد اثر از سوی 226 عکاس به جشنواره ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: آثار برای داوری اولیه به تهران ارسال شده است.

وی ادامه داد: این جشنواره تجربه‌ای نو در ابعاد ملی می‌شود و این جشنواره 11 تا 15 بهمن‌ماه در ساری با حضور چهره‌های مطرح عکاسی و هنرمندان برگزیده برگزار می‌شود.

ابراهیمی اظهار داشت: همزمان با برپایی جشنواره، کارگاه‌های عکاسی با حضور اساتید برجسته ساعد نیکزاد، مهدی منعم و حسین نوشیر در شهرهای ساری، بابلسر و آمل برگزار می‌شود و عکاسان در شهرهای مختلف استان آثار جدیدی را تولید می‌کنند.

وی افزود: این کارگاه‌ها با حضور 45 نفر از هنرمندان که آثار ارسالی آنان در مرحله انتخاب اولیه برگزیده شده است تشکیل شده و در نهایت با حضور این اساتید و سیف‌الله صمدیان، کل آثار ارسالی و خروجی آثار تولیدی در کارگاه به داوری گذاشته می‌شود.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: تشویق جامعه هنری کشور و ترغیب هنرمندان عکاس برای پرداختن به رقابت سازنده در جهت ارتقای سطح کیفی و کمی هنر عکاسی با محوریت قرآن از جمله اهداف این جشنواره است.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف این جشنواره فراهم آوردن بستری مناسب برای بروز و ثبوت استعداد جوان، گسترش فرهنگ قرآنی در آثار بصری و آشنایی بیشتر جامعه به‌ویژه نسل جوان با مفاهیم قرآنی است.

ابراهیمی اظهار داشت: حرکتی که در ترویج فرهنگ قرآنی آغاز شده است یک حرکت مبارکی است که امیدواریم نتیجه آن به فراگیر شدن فرهنگ قرآنی در جامعه مبدل شود.

به گزارش فارس، جشنواره ملی عکس با مضامین قرآنی تحت عنوان «آیات نور» همزمان با دهه‌فجر با همکاری معاونت امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار می‌شود.

انتهای‌پیام/86018/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول