اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبر داد

آغاز فراخوان جشنواره ملی فروش فرش دستبافت در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از آغاز فراخوان سومین جشنواره ملی فروش فرش دستبافت در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

آغاز فراخوان جشنواره ملی فروش فرش دستبافت در چهارمحال و بختیاری

رحمن کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: قالی‎‎بافی یکی از مهمترین هنرهای دستی این استان است و فرش دستبافت هنرمندان قالی‎باف این استان از شهرت ویژه‌ای در کشور و منطقه برخوردار است.

وی در ادامه از آغاز فراخوان سومین جشنواره ملی فروش فرش دستبافت در چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: متقاضیان شرکت در این جشنواره تا 22 بهمن ماه برای نام‌نویسی به اتحادیه فرش دستبافت استان مراجعه کنند.

کرمی تصریح کرد: جشنواره ملی فروش فرش دستباف به مدت یک ماه در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از تشکیل کمیته‌های برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: چهار کمیته اجرایی، تبلیغات، نظارت و شهرستان‌ها بر نحوه خدمات‌رسانی به مردم در سومین جشنواره استانی فروش فرش دستبافت ایران با عنوان «هر فروشگاه، یک نمایشگاه»  نظارت می‌کنند.

کرمی ادامه داد: در این جشنواره هر فرش دستبافت دارای شناسنامه است که نوع، رنگ، ابعاد، رج‌شمار و قیمت ارزیابی شده فرش دستبافت روستایی را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه دومین جشنواره فروش فرش دستبافت ایران به طور همزمان در 25 استان کشور برگزار می‌شود، متذکر شد: هم اکنون در استان، 100هزار بافنده فعالیت دارند که سالانه افزون بر 200 هزار مترمربع فرش دستبافت در سبک‌های یلمه، بختیاری، نایینی و گبه تولید و روانه بازارهای داخلی و حاشیه خلیج فارس می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی، سیاستگذاری، هدایت، حمایت و نظارت بر تولیدات فرش این استان، گفت: ساماندهی امور مربوط به تامین مواد اولیه مرغوب تولید و تجارت فرش دستبافت و رقابت‌پذیری از مهم‌ترین این سیاست‌ها است.

کرمی افزود: ایجاد تقاضای جدید و ترویج فرهنگ سفارش‌پذیری برای فرش دستبافت در بازارهای جهانی با حفظ اصالت‌های آن و حفظ و احیا و ارتقای جنبه‌های هنری و فرهنگی فرش دستبافت از دیگر سیاستگذاری‌های موثر در ارتقای جایگاه صنعت فرش است.

انتهای پیام/68004/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول