اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما

«حمایت از تولید ملی در سیره عالمان دینی و نخبگان ملی» منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: «حمایت از تولید ملی در سیره عالمان دینی و نخبگان ملی» در آینده‌ای نزدیک به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر می‌شود.

«حمایت از تولید ملی در سیره عالمان دینی و نخبگان ملی» منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب «حمایت از تولید ملی در سیره عالمان دینی و نخبگان ملی» از فصل‌‌هایی مانند مقدمه، کلیاتی در باب تولید و بررسی اندیشه اسلامی و حمایت از تولید ملی در سیره عالمان دینی و نخبگان ملی تشکیل شده است.

در این کتاب با تبیین پیامدهای توجه به تولیدات داخلی، نمونه‌هایی از رفتار عملی بزرگان دینی و نخبگان ملی ارائه می‌شود.

این اثر با توجه به نامگذاری سال جاری با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه داخلی تلاشی است برای معرفی نقش عالمان دینی و نخبگانی که با عمل خود، در راه استقلال جامعه اسلامی گام برداشته‌اند.

«نگاهی به شعار سال»، «تولید از منظر اسلام»، «عالمان دینی»، «نخبگان ملی»، «ارتباط شعار امسال با شعارهای سال‌های گذشته»، «تولید ملی»، «مباحث اصولی در تولید از منظر اسلام»، «عالمان دینی» و «الزامات تولید ملی» از جمله عناوین مباحث مطرح شده در این کتاب است.

در بخش عالمان دینی این کتاب از ویژگی عالمانی مانند شیخ بهایی، علامه محمدباقر وحید بهبهانی، حکیم فرزانه ملا هادی سبزواری، آیت‌الله آخوند ملاحسین‌قلی همدانی، آیت‌الله میرزا محمدتقی شیرازی، آیت‌الله حاج شیخ محمد کوهستانی بهشهری و شهید آیت‌الله سید حسن مدرس بهره‌مند می‌شویم.

سیر نخبگانی مانند رشیدالدین فضل‌الله همدانی، امیرعلی شیرنوایی، کریم خان زند، سید رضا فیروزآبادی، پرفسور سید محمود حسابی در زمینه تولید ملی در این کتاب مطرح شده است.

نویسنده این کتاب معتقد است از آنجا که اساس زندگی بر معیشت و تنظیم اقتصاد خانواده استوار است، اگر نبض اقتصاد به دست بیگانگان بیفتد یا دست‌کم در اقتصاد کشور وارد شوند و مردم با آنها معامله کنند، معاشرت با بیگانگان در جامعه رواج پیدا می‌کند و به صورت طبیعی و با گذر زمان، همه استعداد و دارایی کشور در اختیار بیگانگان قرار می‌گیرد.

کتاب حمایت از تولید ملی در سیره عالمان دینی و نخبگان ملی توسط علی محمدی متکازینی، سید محمدحسین حسینی‌ هرندی تألیف شده و در آینده‌ای نزدیک به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما با قیمت 6 هزار و 500 تومان منتشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/ج20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول