اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

تقویت تولید ملی با سخنرانی و شعار محقق نمی‌شود

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تقویت تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی صرفا با شعار و سخنرانی امکان پذیر نیست و باید در عمل با در نظر گرفتن راهکارهای عملیاتی، این مهم دنبال شود.

تقویت تولید ملی با سخنرانی و شعار محقق نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن آقا نظری اظهار داشت: تقویت تولید ملی از جمله اساسی‌ترین اصول در اقتصاد مقاومتی است که لازمه این کار هم البته حمایت از بازار مصرف تولیدات داخلی و مقابله با واردات بی‌رویه و بی‌ضابطه است.

وی با بیان اینکه قطعاً تحریم‌های ناجوانمردانه اقتصادی فعلی دشمنان علیه ما در بروز تورم تأثیرگذار بوده است گفت: از دیگر دلایل تورم و تشدید آن در کشور واردات بی‌رویه است، البته از گذشته نیز این معضل در اقتصاد کشور وجود داشته و تبعات آن را شاهد بوده‌ایم.

این اقتصاددان حوزوی خاطرنشان کرد: چنانچه میزان واردات کشور را در طول سال‌های اخیر بررسی دقیق کنیم متوجه می‌شویم به همان میزان که درآمدهای نفتی افزایش یافته واردات نیز بیشتر شده است و در واقع تراز تجاری کشور ما منفی بوده یعنی معمولاً واردات ما بیشتر از صادرات بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: این مسئله در حالی است که اگر ما صادرات غیرنفتی را افزایش می‌دادیم و از آن سو واردات را کم می‌کردیم ذخایر دلاری ما بیشتر می‌شد و ما دیگر نیاز به تغییر قیمت دلار که عامل رشد تورم است، نداشتیم.

آقا نظری با اشاره به شعار امسال حمایت از تولید ملی بیان داشت: اینکه مقام معظم رهبری سال جاری را به عنوان «سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری کردند به خاطر آن است که جلوی واردات بی‌رویه گرفته شده و به مسئله تولید داخل بهای بیشتری داده شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تاکید کرد: تقویت تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی صرفاً با شعار و سخنرانی امکان پذیر نیست و باید در عمل با در نظر گرفتن راهکارهای عملیاتی، این مهم دنبال شود.

انتهای پیام/2258/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول