اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطح استان اصفهان

رتبه 23 پرداخت زکات از آن کاشان است

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد کاشان گفت: این شهرستان رتبه بیست و سوم پرداخت زکات را در سطح استان اصفهان به خود اختصاص داده است.

رتبه 23 پرداخت زکات از آن کاشان است

حسن اسماعیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این شهرستان این رتبه را نسبت به موقعیت جغرافیایی خاص در بین شهرستان‌های استان اصفهان کسب کرده است.

وی فرهنگ‌سازی را شرط نخست احیای زکات دانست و خاطرنشان کرد: این جایگاه برای کاشان که شهره به دارالمومنین و برخوردار از حمایت و مساعدت خیران متعددی در حوزه‌های مختلف است شایسته نبوده و باید این رتبه کاهش یابد.

وی میزان زکات جمع‌آوری شده در کاشان را از ابتدای سال جاری تاکنون 123 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: 120 میلیون ریال از این میزان زکات مستحبی و 3 میلیون ریال آن نیز مربوط به زکات واجب (گندم) است.

مدیر کمیته امداد کاشان با اشاره به واریز زکات جمع‌آوری شده در هر روستا به حساب کمیته (ضمن عودت وجه) یادآور شد: استانداری معادل همان مبلغ را به عنوان سهم تشویقی دولت پرداخت می‌کند تا کل مبلغ برای احداث طرح‌های عمرانی در همان روستا هزینه شود.  

اسماعیلی در ادامه اظهار داشت: زکات فریضه‌ای عبادی و اقتصادی است که در منابع دینی مانند کتاب و سنت در ردیف نماز و جهاد قرار گرفته و یکی ‏از پنج ستون دین اسلام به شمار می‏رود و پرداخت آن توسط مسلمانان فقر را که ریشه بسیاری از مفاسد اجتماعی در جامعه است از بین بردن می‌برد.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت زکات موجب افزایش سرمایه و برکت برای دهنده آن و جامعه می‌شود گفت: پرداخت زکات موجبات توزیع صحیح ثروت، عدالت اجتماعی و نبود فاصله طبقاتی در جامعه را فراهم می‌کند.

اسماعیلی بر تبیین فرهنگ زکات در جامعه تأکید و عنوان کرد: فرهنگ پرداخت زکات را می‌توان با زبان ساده و استفاده از آیات، روایات و انجام فعالیت‌های هنری و تصویری در جامعه نهادینه کرد.

انتهای پیام/2406/ج30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول