اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ورامین:

3 کاشی دزدیده شده از امامزاده یحیی (ع) ورامین به این بقعه بازگردانده شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین از بازگردانده شدن 3 کاشی دزدیده شده از امامزاده یحیی(ع) خبر داد.

3 کاشی دزدیده شده از امامزاده یحیی (ع) ورامین به این بقعه بازگردانده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی قدیریان همزمان با فرارسیدن هفته وقف در جمع خبرنگاران در پاسخ به اعتراض در تخریب بقاع دو امامزاده ورامین گفت: تخریب بقاع امامزاده «زید ابوالحسن» و «طاهر و مطهر» علیهم‌السلام در حال پیگیری هستند، تخریب آنها هم در زمان تصدی بنده نبوده است، در نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیران باید تا 30 سال پاسخگوی امضاهای خود باشند، من هم خراب نکردم که پاسخگوی آن باشم، در حال حاضر این پرونده در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین اظهار داشت: مسائل مربوط به میراث فرهنگی برای بقاع هزینه‌های گزافی دارد، کل بودجه ما در سال 90 برای عملیات عمرانی 450 میلیون ریال بوده است و این بودجه را باید در 53 بقعه و بیش از 330 مسجد و حسینیه و ... مصرف می‌کردیم، می‌بینید که مبلغ ناچیزی است.

این مسئول افزود: تمام عملیات عمرانی در بقاع زیر نظر میراث فرهنگی انجام می‌شود، ما حتی یک لکه‌گیری در دوسال اخیر بدون هماهنگی انجام ندادیم.

وی در مورد سه کاشی دزدیده شده از امامزاده یحیی (ع) کهنه گل عنوان کرد: دزد دستگیر شده و این کاشی‌ها برگردانده شد، البته نصب نشده چون نصب آنها کار ما نیست، وظیفه میراث فرهنگی است، قبل از دزدی هم نصب نبودند.

حجت‌الاسلام قدیریان سپس در مورد اتهام دزدی از وجوهات امامزاده جعفر (ع) پیشوا عنوان کرد: آقایان طباطبایی عضو شورای شهر پیشوا، محمد طاهری وکیل موقوفه و عضو امناء، حجت‌الاسلام سید حسینی امام جمعه موقت پیشوا و محمد جنیدی از اعضاء هیئت امناء این امامزاده بوده و بسیار مورد اعتماد و دقیق هستند، در ضمن برای دسترسی به اموال موقوفه دو کلید بسیار امنیتی مورد نیاز است که یکی دست ما و دیگری دست هیئت امناء امامزاده است، یعنی تا هر دو طرف نباشند نمی‌توان به این وجوه دسترسی داشت.

وی ادامه داد: بیست و چهارم دی ماه امسال با حضور نماینده اداره اوقاف که یک قفل را باز می‌کند و هیئت امناء که قفل دیگر را باز می‌کنند هدایای مردمی و نذورات و طلاها عکسبرداری و برداشته شده و دقیقاً شمارش و ثبت می‌شود و امکان دزدی وجود ندارد.

این مسئول سپس در پاسخ به سئوال خبرنگاری در ارتباط با موقوفه شیخ جنید رازی گفت: یک میلیون و 555 هزار مترمربع زمین توسط مرحوم شیخ جنید وقف این امامزاده شده است که این موقوفه سه بخش دارد، ثلث آن سهم امامزاده است که هر ماه به موقع تحویل می‌شود، ثلث آن به 12 تن از فرزندان شیخ جنید رازی می‌رسد که باید خادم امامزاده جعفر (ع) باشند و ثلث دیگر حق تولیت است و به متولی حاج غلامعلی جنیدی می‌رسد که همه این‌ها شرعی، حلال و طیب و طاهر و بر اساس وقف نامه واقف است.

انتهای پیام/2462/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول