اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تقدیر از خیرین و واقفین

طرح توسعه 3 امامزاده لاریجان مازندران به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته وقف با حضور مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، طرح توسعه 3 امامزاده بخش لاریجان شهرستان آمل به بهره‌برداری رسید.

طرح توسعه 3 امامزاده لاریجان مازندران به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، در این مراسم که از صبح امروز در بخش کوهستانی و ییلاقی شهرستان آمل صورت گرفت،  بهره‌برداری از ساختمان جدید امامزادگان جوانمرد و حمزه کهرود از بخش پایین لاریجان، امامزادگان عابدین و رضا روستای شنگلده، بارگاه امامزادگان قنبرعلی و ربیع‌الله(ع) آبگرم آغاز و کلنگ ساختمان جدید مقبره امامزاده بنی(ع) شهر گزنک به زمین زده شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران عصر امروز در مسجد شهر گزنگ در جمع مردم این شهر با اعلام اینکه امامزادگان خیر و برکت را به این دیار ارمغان آورده‌اند با تقدیر از خیرین و کسانی که در ساخت این امامزاده نقش داشتند، افزود: خیر دنیا و آخرت در این گونه اعمال خلاصه می‌شود.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده با اشاره به گوشه‌ای از عملکرد خادمین و خیرین در ساخت بناها بیان داشت: فرهنگ وقف اصل بنیادی دینی و ریشه‌ای دارد.

وی تصریح کرد: اگر احکام وقف ماندگار است به همت حرکت دینی اهل بیت است و یکی از عوامل آن وجود و حضور همین امامزادگان است.

این مسئول با اعلام اینکه با ساخت این امامزاده‌ها خیر دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان آورده‌ایم، یاداور شد: در دورانی که حکومت عباسی تلاش می‌کرد با اختناق نسل پیامبر اسلام را از بین ببرد این امامزادگان به شهرها پناه آوردند و مردم مناطق مختلف آبرومندانه از آنها پذیرایی کردند.

وی گفت: این امامزادگان نقش مهمی در تاریخ و فرهنگ اسلام و شیعه داشتند و عظمت این امامزادگان امروز به گونه‌ای است که بسیاری از مردم از مناطق دور و حتی خارج از کشور به زیارت می‌آیند.

علیزاده با اعلام اینکه وقف کارکرد دینی، فرهنگی  و اجتماعی دارد، بیان داشت: در وقف نباید تامل کرد و دقیقا باید به نیات واقف عمل شود.

انتهای‌پیام/‌86011/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول