اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول و با حضور اقشار مختلف مردم

ضریح امامزاده سید محمد قلعه برزند گرمی نصب و رونمایی شد

خبرگزاری فارس: همزمان با اولین روز از ماه ربیع‌الاول ضریح مطهر امامزاده سید محمد روستای قلعه برزند گرمی نصب و از آن رونمایی شد.

ضریح امامزاده سید محمد قلعه برزند گرمی نصب و رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز و در محل این امامزاده برگزار شد، ضریح جدید امامزاده سید محمد حنیفه علی‌ابن ابیطالب (ع) دهستان قلعه برزند گرمی رونمایی شد که این ضریح از فولادی به میزان دو تن و در ابعاد 3×2 توسط هنرمندان اصفهانی ساخته شده است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل برای ساخت این ضریح 320 میلیون ریال اعتبار هزینه شده که بخشی از آن را اوقاف و بخش دیگری را نیز خیرین پرداخت کرده‌ و همچنین از محل نذورات محلی مبالغی جمع‌آوری و برای ساخت این ضریح پرداخت شده است.

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری مساحت این امامزاده را 10 هزار متر مربع با زیربنای 650 متر مربع اعلام کرد و افزود: از سال 88 طرح توسعه امامزاده سید محمد روستای قلعه برزند شروع شده است.

وی با یادآوری اینکه توسعه امامزاده‌ها و ساماندهی آنها با جدیت و تلاش همه‌جانبه در حال انجام است، تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری اعلام کردند امامزاده‌ها باید به مکان‌های فرهنگی و ارزشی تبدیل شود تا بتوانیم بخش عظیمی از فعالیت‌ها و اقداماتمان را به صورت فرهنگی، ارزشی و معنوی در این مکان‌ها برگزار کنیم.

مشهوری با گرامیداشت هفته وقف خاطرنشان کرد: تغذیه و اطعام فقرا مهم‌ترین نیات واقفان استان اردبیل است که ما اقدام به انجام آن در تمام سطوح می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اضافه کرد: تاکنون بیش از 500 موقوفه در استان شناسایی شده که بیشترین آن موقوفات در شهرستان اردبیل است که در همین زمینه بیش از 2 هزار و 500 رقبه نیز شناسایی شده است.

وی همچنین بیان کرد: 185 مورد حسینیه و مسجد با کارکرد زیارتی در سطح استان شناسایی شده که 50 مورد آن در اردبیل، 23 مورد در مشگین‌شهر و بیش از 112 مورد در خلخال است که کار بازسازی و ساماندهی آنها انجام می‌شود.

در این مراسم معنوی که همزمان با هفته وقف انجام شده تعداد زیادی از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت و محبان خاندان نبوی و علوی در این امامزاده گردهم آمدند و در حالی که نصب ضریح امامزاده سید محمد اجرا می‌شد به عزاداری پرداختند.

بسیاری از شرکت‌کنندگان در این مراسم خواستار رفع حاجات و نیازهای خود با توسل به امامزاده‌های شریفی شدند که عمر خود را در احیا و انتشار مبانی ارزشی و دینی صرف کردند.

انتهای پیام/62006/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول