اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل خبر داد

احیای 15 بقعه امامزاده در اردبیل / تعزیه مهمترین نیت واقفان اردبیل است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در حال حاضر و با تامین اعتبارات ملی و استانی احیا، بازسازی و مرمت 15 بقعه امامزاده در سطح استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته است.

احیای 15 بقعه امامزاده در اردبیل / تعزیه مهمترین نیت واقفان اردبیل است

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری همزمان با هفته وقف در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به برنامه‌های هفته وقف در استان اظهار داشت: این امامزاده‌ها بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری به قطب و مکان‌های فرهنگی و ارزشی تبدیل می‌شوند تا عموم مردم در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با یادآوری اینکه در ساخت و مرمت این امامزاده‌ها از ظرفیت خیرین و نذورات جمع‌آوری شده نیز در حد وسع و توان استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: آنچه که در این زمینه به عنوان یک امر اصلی و اساسی مورد توجه قرار گرفته است احیا و مرمت امامزاده‌ها با هویت دینی و ارزشی و اسلامی است که انتظار می‌رود در این زمینه بتوانیم به راهبرد مطلوب و مناسب دست پیدا کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به مهمترین نیات واقفان استان اشاره کرد و یادآور شد: تعزیه و اطعام فقرا اصلی‌ترین نیات واقفان استان اردبیل است که این خود نشان می‌دهد مردم این استان علاقه وافری به سید‌الشهدا و مکتب انسان‌ساز حسینی دارند.

مشهوری نظری گفت: برپایی نمایشگاه وقف، برگزاری همایش یاوران وقف، سخنرانی امام جمعه‌ها در مساجد و اعزام مبلغین به روستاها جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف از برنامه‌های هفته وقف می‌باشد.

این مسئول عنوان کرد: هم‌اکنون در استان اردبیل 500 واقف وجود دارد که امسال 11 وقف در راستای ترویج وقف انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان داشت: یکی از کارهای اصلی اداره اوقاف استان اردبیل ساماندهی امامزاده‌هاست که حدود 18 هزار متر‌مربع کار عمرانی در امامزاده‌ها صورت گرفته است و هزینه این تعداد توسط خیرین و اعتبارات استانی و ملی انجام می‌شود.

مشهوری نظری با اشاره به اینکه حدود 200 مسجد از اعتبارات دولتی در استان ساخته شده است، افزود: تعداد 41 مسجد از محل اعتبارات واقفان ساخته شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های سال آینده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نیز تصریح کرد: تکمیل کار عمرانی امامزاده‌ها، فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ وقف از مهمترین برنامه‌های ماست.

بیشتر موقوفات استان در معرض آسیب و تخریب هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ادامه داد: بیشتر موقوفات استان در شرف تخریب و آسیب هستند که در نظر داریم این موقوفات شناسایی و باز تعمیر شوند.

مشهوری نظری در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: سعی می‌شود تکمیل کار عمرانی امامزاده‌ها با همکاری مسئولان و خیرین انجام شود.

انتهای پیام/62005/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول