اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شوشتر در مجلس:

مواضع رئیس جمهور در زمینه کشاورزی قابلیت اجرا ندارد

خبرگزاری فارس: دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: سخنان رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی درباره بخش کشاورزی و دامداری قابلیت اجرایی ندارد.

مواضع رئیس جمهور در زمینه کشاورزی قابلیت اجرا ندارد

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: سخنان رئیس جمهور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای کشت زمین‌های بایر در کشور و آبیاری اراضی بدون کشت غیرقابل اجرا و بدون مبانی علمی و تخصصی است.

وی افزود: در بسیاری از استان‌های کشور زمین‌ها قابلیت کشت ندارند و به این دلیل اجرای طرح رئیس جمهور امکان پذیر نیست، مثلا در برخی استان‌های کویری نمی‌توان از زمین‌های کشاورزی استفاده کرد و یا در همین استان‌ها آبی وجود ندارد که بتوان کشاورزی راه‌اندازی کرد.

*حفاظت از جنگل‌ها وظیفه حاکمیتی است

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حفاظت از اراضی جنگلی از وظایف اصلی دولت است و حاکمیت باید در این باره وارد شود و وظایف خود را عملی کند.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان دامداران را برای حفاظت از جنگل استفاده کنیم، خاطر نشان کرد: استفاده از مردم برای نگهداری جنگل‌ها در هیچ‌جای قانون پیش‌بینی نشده است و در این صورت نمی‌توانیم کسی را برای تخریب جنگل‌ها بازخواست کنیم چون مردم باید جلوی تخریب‌ها را بگیرند.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: این مهم قابلیت اجرایی ندارد زیرا به نوعی چوب حراج زدن به دارایی‌های طبیعی کشور محسوب می‌شود.

*تورم کاهش نداشته است/آمار دولت این را می‌گوید

دبیر مجمع نمایندگان خوزستان اظهار داشت: در سال‌های پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها نه تنها شاهد کاهش تورم نبوده‌ایم بلکه شاهد افزایش تورم به صورت سریع بوده‌ایم.

سادات ابراهیمی تاکید کرد: آمارهای دولت این ادعا را تائید می‌کند و تورم نیز در کوچه و بازار مشخص است و شاهد رشد آن بوده‌ایم.

وی افزود: پیشنهادهای رئیس جمهور به طور قطع در دولت بررسی نشده است زیرا اگر در دولت و کمیسیون‌های تخصصی مطرح شده بود غیرقابل اجرا بودن آن‌ها گوش زد می‌شد.

انتهای پیام/72006/ع40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول