اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری گزارش مشکل بیمه کشاورزان قلعه‌گنج

بانک کشاورزی: غرامت کشاورزان پرداخت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر گروه بیمه محصولات بانک کشاورزی جنوب کرمان گفت: غرامت کشاورزانی که در سال گذشته محصول گندم خود را بیمه کردند در صورت تأیید خشکسالی توسط ستاد خشکسالی کشور به آن‌ها پرداخت می‌شود.

بانک کشاورزی: غرامت کشاورزان پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، در پی انتشار گزارش خبرنگار شهرستان قلعه‌گنج از اعتراض کشاورزان چاه‌دادخدای این شهرستان مبنی بر عدم پرداخت غرامت محصول گندم بیمه شده سال گذشته به دلیل نداشتن پروانه بهره‌برداری چاه‌های آب آن‌ها گفت‌و‌گویی با مدیر گروه بیمه محصولات بانک کشاورزی جنوب کرمان انجام شد.

فرزاد شریفی در این زمینه اظهار داشت: خسارت خشکسالی تنها عامل خسارتی است که تأیید آن توسط ستاد خشکسالی کشور انجام می‌شود، چنانچه ستاد خشکسالی جنوب استان کرمان را مشمول خشکسالی بداند، صندوق بیمه به تعهدات خود عمل و پس از بررسی خسارت نسبت به پرداخت غرامت اقدام می‌کند.

وی افزود: داشتن یا نداشتن پروانه چاه مستندی برای دریافت یا عدم دریافت غرامت خشکسالی محصولات کشاورزی نیست و فقط می‌خواستیم از پروانه چاه برای ارائه مدرک تأیید خسارت به ستاد خشکسالی استفاده کنیم.

عدم پرداخت غرامت به مزارع فاقد مجوز چاه‌ها از سال جاری

شریفی بیان داشت: از سال جاری عامل خطر خشکسالی در مزارعی که از چاه‌های عمیق، نیمه‌عمیق و سطحی فاقد پروانه بهره‌برداری و یا از کانال‌ها و رودخانه‌ها بدون داشتن، حق‌آبه آبیاری می‌شوند، زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار نمی‌گیرند و این موارد شامل پرداخت غرامت محصول بیمه شده سال گذشته نمی‌شود.

وی تصریح کرد: غرامت کشاورزانی که در سال گذشته محصول گندم خود را بیمه کردند در صورت تأیید خشکسالی توسط ستاد خشکسالی کشور به آن‌ها پرداخت می‌شود و تا این تأیید خشکسالی توسط ستاد خشکسالی انجام نشود، امکان پرداخت غرامت به کشاورزان وجود ندارد.

مدیر گروه بیمه محصولات بانک کشاورزی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: رونوشت دستورالعمل اجرایی عامل خطر خشکسالی طی نامه‌ای به سازمان جهادکشاورزی و فرمانداران شهرستان‌های جنوبی استان در مهر ماه سال جاری ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار فارس در قلعه‌گنج سال گذشته تنها دفتر بیمه شهرستان قلعه‌گنج اقدام به بیمه بیش از 4 هزار و 500 هکتار اراضی زیر کشت گندم کردند و برای هر هکتار 93 هزار و 600 ریال از کشاورز حق بیمه گرفتند و حال که کشاورز برای دریافت خسارت مراجعه کرده است با «نه سنگین» بیمه امید را خشکانیدند.

انتهای پیام/80002/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول