اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اشرفی:

سرمایه صندوق‏های حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور 3 هزار میلیارد ریال اعلام شد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور گفت: صندوق‏های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور در برهه کنونی بیش از 3 هزار میلیارد ریال سرمایه دارند.

سرمایه صندوق‏های حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور 3 هزار میلیارد ریال اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز علیرضا اشرفی صبح امروز در حاشیه مراسم انتخابات هیئت مدیره و بازرس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این صندوق تاکنون بیش از 13 هزار میلیارد ریال تسهیلات به اعضا پرداخت کرده است، افزود: تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در راستای تقویت بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به استناد اصل 44 قانون اساسی در راستای تقویت بخش خصوصی و بر مبنای یک کار کاملا قانونی است، افزود: این صندوق ظرفیت‌های قانونی فراوانی در بخش کشاورزی دارد.

اشرفی تأمین نقدینگی، تزریق منابع مالی، تأمین تسهیلات با نرخ کارمزد چهار درصد، تضمین متقاضیان دریافت تسهیلات، بازاریابی به منظور عرضه محصولات داخلی و خارجی، خرید انواع نهاده‌ها برای کشاورزان، تعریف بیمه بخش کشاورزی در صورت نیاز و توزیع اوراق مشارکت را از جمله کارکردهای این صندوق دانست و افزود: بیش از 47 صندوق در مجموعه شرکت مادر تخصصی برای توسعه بخش کشاورزی در استان‏های مختلف فعالیت می‌کنند.

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق‌های کشور با بیان اینکه این صندوق‏ها به شکلی نظام‏مند و قابل قبول درحال فعالیت در بخش کشاورزی هستند، گفت: صندوق‏های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور در برهه کنونی بیش از 3 هزار میلیارد ریال سرمایه دارند و فعالیت‏های بخش کشاورزی در آنها به خوبی پیگیری می‏شود.

وی با بیان اینکه این صندوق‏ها در حوزه‏های مختلف شهرستانی و استانی و حتی بانوان در کشور شکل گرفته است، اضافه کرد: از مجموع این صندوق‏ها، 31 صندوق استانی است.

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق‌های کشور افزود: در صورتی که اوضاع ساماندهی شود و شرایط لازم برای رشد صندوق‏ها آماده شود، شرکت مادر تخصصی صندوق‏های ایران حاضر است در سایر شهرستان‏های مختلف آذربایجان شرقی نسبت به تاسیس و راه‏اندازی صندوق‏های حمایت از توسعه بخش کشاورزی اقدام کند.

اشرفی با تاکید بر اینکه برای تقویت و به نتیجه رسیدن برنامه‏ها و طرح‏های صندوق‏های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان‏ها و استان‏های مختلف کشور نیاز به همراهی بیشتری احساس می‏شود، خواستار پشتیبانی بیشتر از این صندوق‏ها شد و گفت: در عین حال، انتظار داریم تا صندوق‏های حمایت از توسعه بخش کشاورزی همه بهره‏برداران این بخش را در مناطق تحت مدیریت خود زیرپوشش قرار دهند.

وی با بیان اینکه صندوق‏های حمایت از توسعه بخش کشاورزی باید برای افزایش شمار بهره‏بردارانی که زیر پوشش قرار می‏دهند، بکوشند ادامه داد: بایستی شرایطی فراهم شود تا همه تشکل‏های فعال در حوزه کشاورزی بتوانند در صندوق سهیم شوند.

انتهای پیام/60002/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول