اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

وجود سم در 3 محصول کشاورزی مازندران/ اطمینانی به سلامت غذایی نیست

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در حال حاضر نمی‌توان به سلامت مواد غذایی و گیاهی اطمینان پیدا کرد که بر اساس مطالعات انجام شده در محصولاتی از قبیل خیار، گوجه و کدو خورشتی سم مشاهده شده است.

وجود سم در 3 محصول کشاورزی مازندران/ اطمینانی به سلامت غذایی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدرضا میرزایی بعد از ظهر امروز در همایش یک روزه خانواده سالم که با حضور رابطان سلامت استان در ساختمان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، نقش خانواده را در سلامت جامعه محوری مؤثر و محور توسعه در کشور دانست.

وی با بیان اینکه سلامت مادران یکی از شاخص‌های سلامت محسوب می‌شود، اظهار داشت: مرگ مادر باردار بزرگ‌ترین فاجعه در حوزه سلامت است.

میرزایی به تغییر رویکرد بیماری‌ها در دهه اخیر اشاره کرد و ادامه داد: جامعه درگیر بیماری‌های واگیردار شده است که باید اهتمام جدی در راستای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر انجام شود.

میرزایی عامل 43 درصد مرگ و میر در مازندران را بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و گفت: 13.5 درصد عامل فوتی‌ها در استان بر اثر سرطان‌ها، 11.5 درصد بر اثر حوادث و 9 درصد بر اثر بیماری دیابت است که در مجموع 70 درصد مرگ و میر را شامل می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه مازندران در بحث بیماری دیابت، یک درصدی از میانگین کشوری رتبه بالاتری دارد، تصریح کرد: آمار برخی از بیماری‌ها نشان می‌دهد در آینده بیماری‌های روحی و روانی درصد بالایی از تخت بیمارستانی را به خود اختصاص می‌دهند.

این مسئول ریشه بیماری‌های غیرواگیر را به عادات غذایی روزانه درون خانواده عنوان کرد و بیان داشت: سطح سواد سلامت مردم پایین است.

میرزایی متذکر شد: باید عواملی که سبب بیماری‌های غیر واگیر می‌شوند در جامعه شناسایی شوند تا در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها به جایگاه بهتری برسیم.

وی با اعلام اینکه مازندران رتبه یک چاقی را در کشور به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: عادات غذایی مردم مورد دارد، افراد باید روی تغییر عادات غذایی خود کار کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه مصرف سموم کشاورزی در مازندران بالا است، یادآور شد: در حال حاضر نمی‌توان به سلامت مواد غذایی و گیاهی اطمینان پیدا کرد که بر اساس مطالعات انجام شده در محصولاتی از قبیل خیار، گوجه و کدو خورشتی سم مشاهده شده است.

میرزایی در پایان سخنانش متذکر شد: کاهش مصرف سموم کشاورزی در استان مازندران ضروری است و دستگاه‌های اجرایی متولی در این امر مهم و حیاتی مشارکت کنند.

انتهای پیام/86006/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول