اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

ایجاد 10 هزار شغل در بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از تحقق 87.7 درصدی تعهد اشتغال بخش کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: این سازمان در بین دستگاه‌های اجرایی بالای 10 هزار نفر تعهد اشتغال در استان، رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

ایجاد 10 هزار شغل در بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز پرویز حسابی صبح امروز در نشست شورای مدیران سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه این سازمان تاکنون به 87.7 درصد از تعهدات خود برای اشتغالزایی عمل کرده است، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار استخراج شده در آذربایجان‌شرقی 9 هزار و 334 نفر در بخش کشاورزی، در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده است.

وی تعهد اشتغال سازمان جهادکشاورزی استان را در سال 91، 10 هزار و 640 شغل اعلام کرد و افزود: اگر روند فعلی ادامه یابد این سازمان بیش از میزان تعهدات خویش در اشتغالزایی توفیق خواهد یافت.

حسابی با بیان اینکه اشتغالزایی، شاخص‌ترین معیار انتخاب مدیر نمونه در بخش کشاورزی است و مدیران شهرستان‌ها براساس میزان اشتغالزایی از یکدیگر تمیز داده می‌شوند، تصریح کرد: مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌های بستان‌آباد، آذرشهر، اهر، مرند، تبریز، هریس، بناب و مراغه به ترتیب با تحقق 123، 114، 113 ، 104، 103 و 100 درصدی تعهدات خویش و با ثبت اشتغال 915، 657 ، 1079 ، 777 ، 705 ، 214 ، 437 و 853  نفر در سامانه رصد اشتغال، رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سازمان عمده فعالیت‌های خود را در بخش مشاغل خانگی معطوف ساخته و با پیگیری‌های لازم تلاش می‌کند مجوزهای لازم برای طرح‌های مشاغل خانگی در بخش کشاورزی صادر و ارائه شود و جذب تسهیلات لازم این مشاغل را از بانک‌ها تسهیل سازد، افزود: همچنین عمده این اشتغالزایی از طریق پرداخت تسهیلات بنگاه‌های زودبازده بوده است که این ارقام می‌تواند سهم بسزایی در رفع بیکاری و افزایش درآمد اقتصادی خانواده‌های روستایی آذربایجان‌شرقی داشته باشد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان، ملاک سنجش تشخیص آمار اشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی را ثبت آمار دستگاه‌ها در سامانه اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی عنوان کرد و یادآور شد: امیدوارم با همت مدیران شهرستان‌ها بتوانیم رکورد ثبت اشتغال را تا پایان مهلت مقرر بشکنیم.

وی با بیان اینکه تا پایان سال‌جاری کل تعهد سازمان محقق شده و با هماهنگی‌های صورت پذیرفته همچون سال گذشته بیش از ظرفیت و تعهد خویش در ایجاد اشتغال توفیق کسب خواهیم کرد، ادامه داد: به مدیران جهادکشاورزی شهرستانها سپرده شده است که مشاغلی را که در زیربخش کشاورزی در مناطق مختلف استان دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری و کارآفرینی مطلوبی هستند با اولویت بنگرند تا ضمن هدایت درست سرمایه‌گذاران، شاهد افزایش ایجاد اشتغال در استان باشیم.

انتهای پیام/60002/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول