اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار املش خبر داد

بهره‌برداری 110 طرح کشاورزی املش در دهه فجر

خبرگزاری فارس: فرماندار املش با بیان اینکه فرهنگ کشاورزی املش در حال زنده شدن است، از بهره‌برداری 110 طرح کشاورزی این شهرستان در دهه فجر خبر داد.

بهره‌برداری 110 طرح کشاورزی املش در دهه فجر

مهدی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در املش با بیان اینکه اصحاب رسانه و خبرنگاران بازوان توانمند نظام اسلامی هستند، اظهار کرد: نقش خبرنگاران به‌ویژه در شرایط کنونی کشور بسیار خطیر و حساس است.

وی اضافه کرد: خبرنگاران مشکلات مردم را به گوش مسئولان و همچنین مشکلات بخش اجرایی را به نظر مردم می‌رسانند.

این مسئول، سفر کاروان خبری ستاد دهه فجر گیلان به شهرستان‌های استان را حرکتی بسیار خوب عنوان کرد و گفت: اینگونه کارها حرکت‌های بسیار بزرگی در راستای بازتاب فعالیت‌ها و خدمات انجام شده در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه مردم املش در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشته‌اند، تصریح کرد: انسان‌های بزرگی مانند شهید ربانی املشی در املش می‌زیستند و مردم این منطقه در دوران انقلاب فعالیت‌های چشمگیری داشته‌اند.

جعفری با اشاره به اینکه املش در سال 76 از لنگرود جدا و تبدیل به شهرستان شد، گفت: پس از انقلاب اسلامی خدمات زیادی در شهرستان املش انجام شده است و مردم این دیار نیز خدمات بسیاری برای اسلام و انقلاب اسلامی انجام داده‌اند.

وی املش را تا پیش از انقلاب اسلامی جزو مناطق محروم دانست و افزود: تا پیش از انقلاب اسلامی بیشتر مردم املش از نعمت سواد بهره‌مند نبودند.

*اشتغال‌زایی یک‌هزار و 418 نفر در املش

فرماندار املش روند اشتغال‌زایی در املش را خوب توصیف کرد و گفت: با وجود اینکه تعهد اشتغالزایی در سال گذشته تنها یک‌هزار و 375 نفر بود اما برای یک‌هزار و 418 نفر اشتغالزایی شده است.

وی از فعالیت کار گروه توسعه کشاورزی در املش خبر داد و تصریح کرد: تاکنون مبلغ 5 میلیارد و 100 میلیون تومان برای توسعه کشاورزی در املش هزینه شده است.

جعفری اضافه کرد: در بخش کشاورزی املش روی چند محصول سرمایه‌گذاری می‌شود تا در صورت آسیب یک محصول مردم در بخش‌های دیگر فعال باشند.

*بهره‌برداری 110 طرح کشاورزی و 14 پروژه عمرانی املش در دهه فجر امسال

فرماندار املش با اشاره به پرداخت وام برای خرید 300 رٱس گاو توسط دامداران املشی، گفت: در دهه فجر امسال یک دامداری جدید با ظرفیت 500 رٱس گاو افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال 110 طرح کشاورزی در املش افتتاح می‌شود، افزود: 14 پروژه عمرانی نیز در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته جعفری، مجموع هزینه این پروژه‌های عمرانی بالغ بر یک میلیارد و 430 میلیون تومان است.

وی درباره پروژه‌های مهر ماندگار املش متذکر شد: پروژه بیمارستان 36 تخت‌خوابی املش جزو این پروژه‌ها است.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون برای احداث بیمارستان املش 3 میلیارد تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: برای تجهیز و محوطه‌سازی این بیمارستان به مبلغ 3 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

*فرهنگ کشاورزی املش در حال زنده شدن است

وی راه نجات و توسعه اقتصاد شهرستان املش را کشاورزی دانست و تصریح کرد: فرهنگ کشاورزی املش در حال زنده شدن است.

جعفری با اشاره به انجام 25 طرح احداث و اصلاح باغ‌های شهرستان املش، گفت: در این راستا 11 طرح اصلاح باغ‌ها در مجموع به مبلغ 125 میلیون تومان در دست بررسی است.

وی از پرداخت تسهیلات مورد نیاز برای 27 طرح تولید ماکیان سنتی به مبلغ 338 میلیون تومان خبر داد و افزود: مبلغ 600 میلیون تومان برای اجرایی شدن 2 طرح تولید ماکیان صنعتی پرداخت شده است.

*افتتاح 88 واحد مسکن مهر املش در دهه فجر

فرماندار املش با اشاره به تخصیص اعتبار 42 میلیارد ریالی برای ایجاد اشتغال خانگی و کسب و کار خرد در املش، یادآور شد: تاکنون 30 درصد از این اعتبارات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی چهار خطه کردن محور شلمان به املش را از پروژه‌های اجرا شده عنوان کرد و گفت: در دهه فجر امسال 88 واحد مسکن مهر در املش به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته جعفری، پروژه بزرگ مسکن مهر در کشور پروژه‌ای بی‌نظیر در زمینه مسکن است که قابل مقایسه با کارهای دیگر در سال‌های گذشته نیست.

انتهای پیام/84001/خ40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول