اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

3 هزار کانال ماهواره‌ای علیه ارزش‌های نظام اسلامی تبلیغ می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل گفت: بیش از 3 هزار کانال و شبکه ماهواره‌ای با پخش حدود یک‌هزار ساعت برنامه در روز علیه جمهوری اسلامی ایران و ارزش‌های نظام اسلامی تبلیغ منفی به راه انداخته‌اند.

3 هزار کانال ماهواره‌ای علیه ارزش‌های نظام اسلامی تبلیغ می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل عباس دست‌باز صبح امروز در جلسه کارگروه عفاف و حجاب که در اداره تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: ‌ما هر چقدر در حوزه تبلیغ دستاوردهای انقلاب اسلامی به ویژه دستاوردهای معنوی نظام کارهای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی انجام دهیم، باز هم کم است، اما با وجود این امر شایسته است امر حجاب و عفاف و احیای امر به معروف و نهی از منکر به یک تذکر و ارشاد روزمره، دایمی و همیشگی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه تبلیغات دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران یک طرفه و ناجوانمردانه است، خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران جلوی تمام فزون‌طلبی استکبار جهانی ایستاده است و با عزت و اقتدار و حفظ شرافت تلاش می‌کند تا باجی به دشمن ندهد و در حرکتی عظیم سلامت اخلاقی، اقتصادی، سیاسی و دیگر عرصه‌‌ها را حفظ کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل از صدا و سیما خواست در قبال پخش برنامه‌ها و فیلم‌های مختلف ساعاتی را نیز به صورت هفتگی در اختیار بانوان و اساتید حوزه علمیه و دانشگاه‌ها قرار دهد تا به صورت شفاف و روشن مباحث حجاب و عفاف را تبیین کنند تا خانواده‌ها در جریان موضوعات و مباحث قرار گیرند.

دست‌باز یادآور شد: در مقابل 3 هزار کانال و شبکه ماهواره‌ای که در این زمینه تبلیغات منفی انجام می‌دهند ما حداقل باید از ظرفیت صدا و سیما و شبکه‌های استانی استفاده کنیم تا مباحث حیاتی همچون حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر و مسائل معنوی و ارزشی جامعه اسلامی را تبلیغ و ترویج کند.

وی گفت:‌ اگر این مسائل بدون پرده‌پوشی خاص بازگو شده و اهمیت آن گوشزد شود قطعاً بسیاری از خانواده‌ها از این امر استقبال می‌کنند و فرزندان‌شان را بر اساس معیارهای ارزشی در حوزه عفاف و حجاب و حفظ شئونات اجتماعی پرورش داده و به بار می‌آورند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل از مسئولان دانشگاه‌ها و برخی مراکز اداری و اجرایی خواست در معرفی حجاب برتر و تبلیغ و تبیین آن به ویژه پوشش چادر مناسب در محیط‌‌های دانشگاهی و ادارات مختلف همت کنند و همان گونه که در مدارس شاهد رعایت مسائل عفاف و حجاب در بین دختران دانش‌آموز و حتی پسران هستیم باید در دانشگاه‌ها و فضاهای اداری ما نیز چنین جوی حاکم شود.

دست‌باز همچنین ضرورت راه‌اندازی نمایشگاه مد و لباس به صورت فصلی و گاه دایمی را با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان ضروری اعلام کرد و بیان داشت: ما باید این کار را با همکاری تعاونی‌ها و مشارکت بخش خصوصی انجام دهیم تا هم سود و منفعتی برای آنها داشته باشد و هم اینکه بتوانیم در قالب فروش محصولات مناسب به ویژه لباس‌های اسلامی و ارزشی در جامعه فرهنگ غنی و پر‌بار عفاف و حجاب را توسعه دهیم.

وی افزود: در کنار این امر باید از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی به ویژه سالن‌های همایش آنها در طی سال برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی استفاده کنیم و از محل منابع داخلی ادارات در تامین و تهیه بسته‌های فرهنگی و حتی هدایا و پذیرایی مناسب اقدام لازم را انجام دهیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل به موارد مطرح شده از سوی اعضای کارگروه گسترش فرهنگ حجاب و عفاف به ویژه کمبود منابع و ضرورت اهتمام دستگاه‌های اجرایی به بحث حجاب بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و ابراز داشت:‌ ما نیز قبول داریم که در برخی از حوزه‌ها با ضعف‌هایی روبرو هستیم، ولی انتظار ما این است که با تدبیر مناسب کارهای تبلیغی و تاثیرگذار ارزشی و اعتقادی و همچنین فراگیر شدن بحث تولید لباس و همچنین چادر و دیگر وسایل مورد نیاز بانوان برای حفظ حجاب و عفاف بانوان اقدامات اساسی انجام شود و در این مسیر کمبود اعتبارات را بهانه نکنیم چرا که بسیاری از کارها بدون تامین منابع اعتباری قابل حل است.

انتهای پیام/62003/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول