اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فارس خبر داد

انهدام دو باند توزیع داروهای غیرمجاز و تجهیزات ماهواره‌ای در شیراز

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان فارس از شناسایی و انهدام دو باند توزیع داروهای قاچاق و تجهیزات ماهواره‌ای در شهر شیراز خبر داد.

انهدام دو باند توزیع داروهای غیرمجاز و تجهیزات ماهواره‌ای در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز مسعود روستا صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش اداره نظارت بر اماکن عمومی و در پی هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه قضایی یک باند تهیه و توزیع انواع داروهای غیرمجاز که خارج از شبکه توزیع می‌شد شناسایی و متلاشی شد.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه اعضای باند توزیع داروهای غیرمجاز و غیراستاندارد دستگیر شده و به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند، ادامه داد: از این شبکه بیش از 130 هزار دارو شامل 17 نمونه داروی غیرمجاز مانند داروهای محرک، مواد مخدر روان‌گردان، پودرهای مکمل غیراستاندارد برای چاقی و لاغری و ... کشف شد.

وی با بیان اینکه داروهای کشف شده به صورت غیرمجاز و قاچاق وارد استان فارس شده و خارج از شبکه بهداشت توزیع می‌شدند، افزود: در این زمینه پنج نفر دستگیر شده‌اند.

روستا ادامه داد: تاریخ مصرف بسیاری این داروها از زمان قانونی گذشته و استفاده از آن ممکن است برای افراد مرگ‌آفرین باشد.

وی اضافه کرد: تاثیر روانی منفی که این داروها بر افراد دارد پلیس امنیت عمومی را بر آن داشت تا با این موضوع با جدیت برخورد کند.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس تصریح کرد: برخورد با قاچاقچیان داروهای غیرمجاز همواره در دستور کار پلیس است و از این پس نیز با جدیت بالایی با این پدیده برخورد می‌شود.

وی در این راستا از مردم خواست اطلاعات خود را در مورد داروهای غیرمجاز و قاچاق به پلیس ارائه دهند.

روستا در ادامه از پلمپ 40 واحد صنفی مرتبط با توزیع داروهای غیرمجاز در شیراز خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر کشف اقلام داروهای غیرمجاز و متلاشی شدن باند توزیع، 40 واحد صنفی مرتبط در شهر شیراز پلمپ شده‌اند.

وی با اشاره به خطر بسیار داروها برای مصرف‌کنندگان، از شهروندان خواست داروهای مورد نیاز خود را تنها از مراکز قانونی تهیه کنند و فریب افراد شیاد، سودجو و فرصت‌طلب را نخورند.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان فارس ادامه داد: اکثر این داروها به طور مستقیم با سلامت جامعه و مردم در ارتباط بوده و بخش بسیاری از آنها تاریخ مصرف گذشته و بدون اعتبار بوده‌اند.

وی در ادامه ضمن هشدار دوباره به توزیع‌کنندگان داروهای غیرمجاز و قاچاق بیان کرد: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم افراد سودجو و فرصت‌طلب سلامت مردم را به خطر بیندازند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به متلاشی شدن باند توزیع تجهیزات ماهواره‌ای در شیراز افزود: در راستای برخورد با تهیه و توزیع کنندگان تجهیزات ماهواره‌ای در 48 ساعت گذشته یک باند شناسایی و متلاشی شده است.

روستا در پایان گفت: در این راستا سه نفر دستگیر شده‌اند و از این باند 170 رسیور، 2 هزار سوئیچر و «ال ام بی» کشف شده است.

انتهای پیام/2448/غ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول