اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی:

مشهدی‌ها کمترین بیننده برنامه‌های ماهواره‌ای در کشور هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی گفت: مشهدی‌ها کمترین علاقه را به استفاده از ماهواره دارند و مردم اهواز بیشترین استفاده را از آن دارند.

مشهدی‌ها کمترین بیننده برنامه‌های ماهواره‌ای در کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سیدوحید موسویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: طبق نظرسنجی میان هشت کلانشهر تهران، مشهد، قم، تبریز، اصفهان، شیراز، کرج و اهواز،شهر قم در تلاوت و قرائت قرآن رتبه نخست و مشهد رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: مشهد در این نظرسنجی، سرآمد کتاب، کتابخوانی و امانت کتاب از کتابخانه‌ها میان هشت کلانشهر است؛ همچنین در مشهد بیشترین مجلات و مطالعه مجلات تخصصی در حوزه فنی و مهندسی و ادبیات صورت می‌گیرد.

موسویان با بیان اینکه اولویت تماشای مشهدی‌ها برای فیلم، فیلم پلیسی و حادثه‌ای است، خاطر نشان کرد: پس از فیلم‌های پلیسی مشهدی‌ها علاقه به تماشای فیلم اجتماعی دارند و کمترین علاقه را به فیلم‌های ملودرام دارند؛ این در حالی است که مردم شهر تهران اولویت تماشای فیلم خود را ملودرام قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: مشهد در میان کلانشهر‌ها کمترین مراجعه به تئاتر را دارد و در استقبال از سینما رتبه چهارمی از آن شهروندان مشهدی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه فوتبال و والیبال ورزش مورد‌ علاقه مشهدی‌ها در بین هشت کلانشهر است گفت: نرمش و پیاده‌روی اولویت سوم مشهدی در انتخاب ورزش است.

موسویان یادآور شد: مشهدی‌ها پس از تبریز در نظرسنجی میان کلانشهر‌ها بیشترین علاقه به استفاده از رادیو را دارند.

وی ادامه داد: مشهد کمترین علاقه را به استفاده از ماهواره دارد و این در حالی است که مردم اهواز بیشترین استفاده را از ماهواره دارند.

مدیرکل امور اجتماعی خراسان‌رضوی اظهار کرد: در میان هشت کلانشهر کشور مشهد رتبه چهارم را در استفاده از اینترنت دارد؛ تهران کمترین استفاده و قم بیشترین استفاده را از اینترنت می‌کند.

موسویان با تاکید بر اینکه مردم مشهد در میان هشت کلانشهر بیشترین آمار برگزاری جلسات و مراسم‌های خانگی دعا و نیایش را به خود اختصاص داده؛ اظهار کرد: مشهد با عنوان کلانشهر مذهبی سرآمد تمایل و برگزاری مراسم‌های مذهبی و دعا است.

وی از ارتباط معناداری میان پوشش و عفاف و سطح تحصیلات یاد کرد و گفت: آمارها نشان داده کسانی که از سطح تحصیلات تکمیلی برخوردارند از نظر پوشش و حجاب متعادل‌ترین قشر به شمار می‌روند و این یعنی بیشترین درصد کسانی که پوشش‌های آسیب‌دار دارند، تحصیلکرده نیستند.

مدیرکل امور اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه عقلانیت، معنویت و عدالت سه اصل مهم تدوین شاخص‌های فرهنگی استان‌ خراسان‌رضوی است، خاطر نشان کرد: این شاخص‌ها با حضور کارشناسان شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و صاحب‌نظران فرهنگی برجسته تدوین شده است.

موسویان تصریح کرد: این سند چشم‌انداز با نگاه تعیین شاخص‌های فرهنگی برای اقدامات و رصد فعالیت‌های فرهنگی، تعیین اولویت‌ها طراحی شده است.

وی ادامه داد: پس از اتمام پروژه تدوین شاخص‌های فرهنگی نیز 14 بسته موضوعی که رابطه مستقیم با سبک زندگی ایرانی اسلامی دارد تدوین می‌شود.

موسویان گفت: در این بسته‌های فرهنگی، 14 موضوع اصلی و 293 ریز موضوع فرهنگی احصا شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان‌رضوی تاکید کرد: نشاط روانی، نهاد خانواده، حوزه تعلیم و تربیت، فرهنگ کار و تولید ملی، حوزه هویت ملی، امت‌گرایی و وحدت اسلامی، ارزش‌ها و حکومت‌های انقلابی، شعائر و مناسک دینی، همبستگی اجتماعی، تعاون و مسئولیت‌پذیری و اخلاق اجتماعی از مهم‌ترین موضوعات این 14 بسته فرهنگی است.

موسویان در خاتمه خواستار تعامل و همکاری تمامی بخش‌ها و مسئولان ذی‌ربط در توسعه بخش‌های فرهنگی و اخلاقی شد.

انتهای پیام/70002/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول