اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی خبر داد

رشد 20 درصدی کشف تجهیزات ماهواره‌ای در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: یک‌ سال گذشته کشفیات این نیرو در خصوص تجهیزات ماهواره‌ای 20 درصد افزایش نشان می‌دهد.

رشد 20 درصدی کشف تجهیزات ماهواره‌ای در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، یحیی شرفی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استانی که در سالن جلسات فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: خانواده‌ها آشنایی کافی با استفاده از تجهیزاتی همانند ماهواره و دیگر ابزار روز را ندارند و به همین دلیل شاهد برخی کج‌روی‌ها در این استفاده‌ها هستیم.

وی افزود: از دی‌ماه سال گذشته تا ابتدای دی‌ماه سال جاری اقدامات چشمگیری توسط نیروی‌ انتظامی انجام شده که از آن‌ها می‌توان به عملیات نیر در مقابله با سرقت مسلحانه اشاره کرد که نتیجه این امر کاهش 68 درصدی سرقت‌های مسلحانه در استان بوده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: در این مدت سرقت از بانک‌ها صددرصد و سرقت اتومبیل 16 درصد کاهش داشته که این امر نشان از تلاش شبانه‌روزی ماموران انتظامی در سراسر استان دارد.

این مسئول ابراز داشت: شاهد افزایش 17 درصدی افزایش قتل در یک‌ سال گذشته بوده‌ایم که بیشتر این موارد به دلایل خانوادگی بوده است.

شرفی همچنین با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی جامعه در برخورد با ناهنجاری‌ها گفت: جوانان و نوجوانان باید در خصوص این‌گونه ناهنجاری‌ها آگاهی داشته باشند تا شاهد کاهش جرائم مختلف در سطح جامعه باشیم.

وی ضمن اشاره به رشد 48 درصدی کشف اسلحه در استان، عنوان کرد: در مدت مشابه شاهد افزایش تصادفات فوتی و جرحی در استان بوده‌ایم که در این خصوص تصادفات فوتی رقمی معادل 23 درصد و تصادفات جرحی 10 درصد افزایش را نشان می‌دهند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: در خصوص کشف سوخت قاچاق نیز شاهد رشد 273 درصدی بوده‌ایم که این نشانگر افزایش توجه به پدیده قاچاق بوده و حاکی از این امر است که باید راهکار بهتری برای مقابله اصولی با این پدیده اجرا شود.

شرفی در پایان اذعان داشت: در یک‌ سال گذشته جرائمی نظیر تصادفات، نزاع و درگیری، جرائم مالی، سرقت و جعل اسناد در رتبه‌های بالای جدول قرار دارند که باید در این خصوص تدابیر وی‍ژه‌ای اتخاذ شود.

انتهای پیام/61003/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول