اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال تا منتهی به آذر ماه:

صادرات 370 میلیون دلاری کالای غیرنفتی گیلان صورت گرفت

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از صادرات 370 میلیون و 861 هزار دلار ارزش صادرات غیرنفتی استان با رشد 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

صادرات 370 میلیون دلاری کالای غیرنفتی گیلان  صورت گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منوچهر صدفی در جلسه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به رشد ارزش صادرات کالای غیرنفتی گیلان اظهار کرد: از ابتدای امسال تا منتهی به آذر ماه صادرات کالای غیرنفتی گیلان به ارزش 370 میلیون و 861 هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد داشته است.

وی وزن صادرات انجام شده در مدت مذکور را بالغ بر 708 هزار تن عنوان کرد و افزود: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 39 درصدی برخوردار بوده است.

سرپرست حوزه معاونت توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: عمده محصولات صادر شده در مدت مذکور شامل محصولات معدنی، نساجی، پلاستیکی، فلزی و غذایی بوده است.

وی صادرات این محصولات را به کشورهای حوزه قفقاز، آسیای میانه، هند، چین، روسیه، کانادا، عراق و افغانستان، ترکیه و برخی از کشورهای اروپایی و آفریقایی ذکر کرد. 

صدفی صدور 158 فقره کارت بازرگانی در استان را از دیگر اقدام‌های حوزه معاونت مذکور بیان کرد و گفت: از ابتدای سال تا منتهی به آذر ماه امسال تعداد 375 فقره کارت دیگر نیز تمدید شده است.

وی از عضویت 101 نفر در بانک اطلاعات صادرکنندگان استان در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری 17 نمایشگاه تخصصی در استان در زمینه مبلمان، لوازم خانگی، ماشین‌آلات و صنایع ساختمانی ... از جمله دیگر اقدام‌های معاونت توسعه تجارت خارجی استان در مدت مذکور بوده است.

انتهای پیام/2300/ق10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول