اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی برگزاری مراسمی

واقفان نمونه تاکستان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: در مراسمی که به همت اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد، از واقفان تاکستانی تجلیل شد.

واقفان نمونه تاکستان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین، همایش تجلیل از واقفان جدید شهرستان تاکستان ظهر امروز در سالن امام علی (ع) بخش مرکزی تاکستان برگزار شد.

فرماندار تاکستان در این همایش اظهار داشت: سنت حسنه وقف علاوه بر تزکیه نفس انسانی، ایجاد توازن اقتصادی و همچنین تعدیل و یکسان‌سازی ثروت در بین جامعه سبب تسکین آلام بشری و تقویت روح همبستگی رشد و بالندگی جوامع اسلامی ‌شده و پیوند قلوب را همراه می‌آورد.

وی افزود: طی هر دوره از تاریخ انسان‌های نیکوکار با درک صحیح از نیازهای روز جامعه با وقف اموال به نیازهای جامعه بشری پاسخ داده‌اند.

این مسئول ادامه داد: باید سعی شود با توجه به محرومان و نیازمندان زمینه را برای تحقق جامعه‌ای اسلامی فراهم کرد و سبب تعالی دینی شد.

فرماندار تاکستان ابراز داشت: نیازهای روز جامعه باید برای واقفان تبیین شده تا سنت وقف بر اساس چنین مصادیقی صورت گرفته و توسعه یابد.

اکبریان ادامه داد: ترویج و تبلیغ اسلام ناب محمدی، ترویج فرهنگ شهادت، مقابله با فرهنگ غیراسلامی، کمک به ساخت مدارس علوم دینی، کمک هزینه ازدواج دانشجویان و جوانان کمک به اشتغال جوانان و ده‌ها مورد دیگر از مصادیق و برکات وقف است که باید تبیین و بازگو شود.

وی ابراز داشت: در جامعه اسلامی مردم باید نسبت به وقف توجه ویژه‌ای داشته و هر فرد خود واقف و نیکوکار باشد.

فرماندار تاکستان پیرامون ضرورت نگاه جامع‌تر به موضوع وقف عنوان کرد: طی سال‌های اخیر اقدامات شاخص و بزرگی در راستای احیای موقوفات و توسعه و بازسازی بقاع متبرکه شهرستان تاکستان به انجام رسیده که باید تجلیل شده و مورد توجه قرار گیرد.

اکبریان با بیان اینکه عمل وقف مقدمات توسعه روزی افراد را مهیا کرده و ثواب و برکت این سنت در آخرت همراه با انسان همراه می‌شود، متذکر شد: وقف در حقیقت امر به معنای اتصال و نزدیکی به خدای متعال و همچنین شهدای دفاع مقدس بوده که چگونه جان خویش را وقف کرده و در تاریخ ملت پرحماسه جاودانه شدند.

انتهای پیام/77005/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول