اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان مطرح کرد

لزوم ورود واقفان به حوزه سایبری

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه گستره مصداقی وقف باید توسط واقفان به‌روزتر شود بر لزوم ورود واقفان به حوزه سایبری تأکید کرد.

لزوم ورود واقفان به حوزه سایبری

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن گرامیداشت هفته وقف با بیان اینکه در زمینه وقف دو موضوع بسیار با اهمیت است که باید در راستای آن فرهنگسازی شود و اقدام صورت گیرد به لزوم احیای حقیقی فرهنگ وقف اشاره و اظهار داشت: سابق بر این واقفان خیراندیشی داشتیم که با وجود تنگناهای اقتصادی که مردم داشتند وقف‌های کلان در سطح کشور در حوزه فرهنگ و مذهب رقم زدند.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی احساس می‌شود بحث فرهنگ کمرنگ شده که باید تلاش بیشتری صورت گیرد و واقفان بیشتر معرفی شوند تا این فرهنگ حسنه اسلام بیشتر احیا شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به مصادیق وقف و حوزه‌های مورد نیاز وقف در جامعه، بیان کرد: با مطالعه وقفنامه‌های موجود به این می‌رسیم که اکثر وقف‌های موجود در زمینه‌های روضه‌خوانی، درمان، ایتام، حوزه‌های علمیه یا چنین مصداق‌هایی است اما با عنایت به نیازهای فرهنگی امروز، گستره مصداقی وقف باید توسط واقفان به‌روزتر شود.

وی با بیان اینکه یکی از مصداق‌های مهمی که باید مورد توجه واقفان باشد، حوزه سایبری است، تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی در حوزه فضای مجازی بسیار مهم و شایان توجه است چرا که در حال حاضر حواس جوانان به این سمت است و در این حوزه کارهای نکرده بسیاری داریم که اگر وقف را در این جریان جاری کنیم شاهکاری فرهنگی رخ می‌دهد.

آزادی‌خواه با تأکید بر لزوم احیای تفکر قرآنی در جامعه نیز گفت: در حوزه قرآنی هر چقدر بتوانیم وقف کنیم و چشمه وقف را جاری سازیم باز هم جای کار بسیار است.

وی ضمن یادآور شدن سخن مقام معظم رهبری در زمینه سبک زندگی و اینکه زندگی امروز ما باید به سمت زندگی اسلامی قرآنی برود، متذکر شد: در راستای تحقق این هدف اگر وقف در این مسیر قرار گیرد قطعاً سبک زندگی ما متأثر از قرآن خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه در سال‌های اخیر سازمان اوقاف رویکرد بسیار خوبی داشته و سیاست اصلی‌اش اجرای نیت واقف است، افزود: اگر بتوانیم از اعتماد متقابل واقفان و متولیان وقف استفاده کنیم و این اعتماد را ایجاد و استفاده کنیم دیدگاه عمومی نسبت به سابقه وقف نیز برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به رویکرد حسنه اوقاف، اگر واقفان به این اجماع برسند که نیتشان اعمال خواهد شد مطمئناً در جریان وقف و گستره کمی و کیفی آن بیشتر وارد می‌شوند، خاطرنشان کرد: این اعتماد سازی در گرو فرهنگ‌سازی در زمینه وقف است.

آزادی‌خواه با تأکید بر لزوم گرایش به وقف‌های نوین ابراز داشت: امروز یکی از نیازهای ضروری جامعه ما مبارزه نرم با اعتیاد است که اگر حوزه وقف در این مسیر برود بسیاری از خیران گام‌های مؤثری برمی‌دارند.

وی در پایان سخنانش با اشاره به بالا بودن هزینه‌های درمان بر لزوم ورود واقفان به وقف در زمینه داروهای بیماران خاص نیز تأکید کرد.

انتهای پیام/89004/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول