اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان اردبیل:

طرح واقفان قرآن اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در پاسخ به حرکت موهن کشیش امریکایی در توهین به قرآن کریم طرح واقفان قرآن اجرایی می‌شود.

طرح واقفان قرآن اجرا می‌شود

وحدت مشهوری‌ نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در جامعه اسلامی ما قرآن جایگاه والا و عظیمی دارد چرا که این کتاب آسمانی روشنگر، برنامه‌ساز و برنامه‌نویس عملکرد بشر در جهان است.

وی حرکت توهین‌آمیز کشیش آمریکایی در آتش زدن قرآن کریم را یادآور شد و خاطرنشان کرد:‌ این حرکت دشمن نشان می‌دهد که دشمن به خوبی به اهمیت قرآن واقف شده و با احساس خطر کردن از عظمت قرآن این بار نیز دست به اقدامی زده است که خشم جامعه اسلامی را برانگیخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به اینکه قرآن کتاب هدایت بشر است، گفت:‌ قرآن تنها قانونی است که از بدو خلقت هیچ خللی نتوانسته است بر آن وارد شود و سعادت دنیا و آخرت همه ملت‌ها در قرآن باوری است.

مشهوری نظری با اشاره به اینکه دشمن این عملکرد قرآن را به خوبی درک کرده است، بیان داشت:‌ دشمنان در صدد از بین بردن قرآن هستند اما قرآن که معجزه الهی است طبق وحی منزل الهی هیچ کس جز پدید‌ آورنده آن تولیت و پاسداری قرآن را نمی‌تواند بکند.

این مسئول با یادآوری اینکه این کشیش آمریکایی حرکتی بسیار مهم و زننده را انجام داده است، یادآور شد:‌ قرآن معجزه الهی است و اگر همه متخصصان زبان عربی جمع شوند و بخواهند حرفی را از آن حذف نمایند بدون آنکه خللی به معنای قرآن وارد شود نمی‌توانند این کار را بکنند بنابراین قرآن دارای معجزات باطنی و ظاهری فراوانی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: ‌علیرغم آنکه تفسیر‌های متعددی توسط مفسران برای قرآن نوشته شده است اما همه اینها پوسته‌های ظاهری قرآن است و هیچ کس جز اهل معرفت نمی‌تواند به کنه و باطن قرآن پی ببرد.

مشهوری نظری سیاست قر‌آن‌سوزی را از برنامه‌های استکبار جهانی در کم اهمیت جلوه دادن این کتاب بزرگ اعلام کرد و افزود:‌ قرآن‌سوزی سناریوی جدید است که از سوی غرب طراحی شده اما به لطف و فضل الهی تمام این توطئه‌ها، دسیسه‌ها و سناریوهای شوم را به خودشان برمی‌گرداند.

وی سناریوی قرآن‌سوزی توسط کشیش آمریکایی را اولین ماجرای آتش زدن قرآن ندانست و به خبرنگار فارس گفت:‌ اولین بار عثمان اقدام به قر‌آن‌سوزی کرد پس از آن سلمان رشدی مرتد به تمسخر آیات قرآن پرداخت و سپس تمسخر به ساحت این کتاب عظیم به جهان غرب و استکبار کشیده شد و تمام این‌ها نشان می‌دهد که دشمن در عظمت قرآن در هراس است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ادامه داد:‌ عاملان این سناریوی بزرگ از عثمان گرفته تا سلمان رشدی و همه این خبیثان آینده‌ای جز سرگردانی و هلاکت ندارند چرا که چراغی را که خداوند بر افروخته است با هیچ حیله و ترفندی نمی‌توان خاموش کرد.

مشهوری نظری در ادامه سخنان خود وظیفه مسلمانان به ویژه رسانه‌ها را بسیار مهم اعلام کرد و افزود:‌ حساسیتی که مسلمانان به این امر دارند به هیچ عنوان نباید فروکش کند چرا که اگر ذره‌ای از این حساسیت ما کاسته شود دشمن باز خودنمایی کرده و از این غفلت و سکوت ما سوء‌استفاده خواهد کرد.

این مسئول به خبرنگار فارس ابراز داشت:‌ دشمن سناریوی قرآن سوزی را راه‌ انداخته تا با تکرار آن نوعی بی‌تفاوتی را در مردم به وجود آورد چرا که فکر می‌کند مسلمانان با چنین حرکتی از هر حرکت و دادن بیانیه‌ای خسته می‌شوند و آن را یک کار عادی می‌دانند در صورتی که چنین نیست و اگر 10 سال هم این کار را بکنند ما قوی‌تر از قبل جواب خواهیم داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل قرآن را حیثیت جوامع اسلامی اعلام کرد و تصریح کرد: ‌ما در مقابل این حرکت مهم طرح تکثیر فراوان قرآن را اجرایی کرده و قرآن عظیم را به دست همگان می‌رسانیم تا دنیا بفهمد قرآن چیست و به عظمت معنایی آن پی ببرد.

مشهوری نظری اضافه کرد: طرح خیران و واقفان قرآن با مشارکت میلیون‌ها مسلمان در کشور اجرایی می‌شود و مردم با واریز کردن وجوه نقد به یک حساب مشخص در راستای نشر، چاپ و تکثیر و ترجمه قرآن به زبان‌های بین‌المللی و توزیع آن در بین مردم جهان این اقدام کشیش آمریکایی را پاسخ خواهد گفت.

وی دو رکن اصلی این طرح را یادآور شد و بیان داشت: اول اینکه با این عمل پاسخی دندان شکن  و مشتی آهنین بر دهان استکبار می‌کوبیم و دوم اینکه ما به عنوان واقف شناخته شده و ناممان در دفتر وقف ثبت خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار امیدواری کرد مردم استان اردبیل نیز که یک استان حسینی و ولایت مدار است با ورود به این طرح عظیم مشارکتی گسترده داشته باشند.

مشهوری نظری در پایان سخنان خود با اعلام دو شماره حساب برای واریز وجوه مردم به منظور شرکت در حرکت عظیم و بزرگ واقفان و خیران قرآن کریم به خبرنگار فارس اظهار داشت: 0105051010005 حساب سیبا و 808 بانک مرکزی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور آماده جمع‌آوری وجوهات مردمی است تا از یک منبع واحد هزینه شده و قرآن به جهانیان معرفی شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول