اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی دزفول خبر داد

اعمال ضوابط سخت‌گیرانه برای صدور مجوز ساخت و ساز در محدوده جندی‌شاپور

خبرگزاری فارس: رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول از صدور مجوز ساخت و ساز در محدوده جندی‌شاپور خبر داد و گفت: ضوابط در نظر گرفته شده بسیار سخت‌گیرانه است.

اعمال ضوابط سخت‌گیرانه برای صدور مجوز ساخت و ساز در محدوده جندی‌شاپور

غلامعلی باغبان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار داشت: همه زمین‌های روستای اسلام آباد در محدوده محوطه تاریخی جندی شاپور است و به این دلیل نمی‌توان از صدور مجوز درباره ساخت و ساز خودداری کرد.

وی افزود: پس اگر بنا به ساخت‌وساز باشد نباید در محدوده روستا حتی آجری روی هم گذاشته شود و این به نحوی زندگی مردم را در این منطقه مختل می‌کند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول خاطرنشان کرد: زمینه‌های این منطقه در مالکیت خصوصی بوده و از طرفی گروه کارشناسی که طی چند مورد بازدید و بررسی از منطقه، طبق ضوابط و شرایطی سخت‌گیرانه‌ای به مالک خصوصی مجوز ساخت داده و پروانه صادر شده است.

وی درباره این زمین‌ها در سطح شهرستان دزفول تاکید کرد: این زمین‌ها در طرح هادی روستای اسلام‌آباد و در محدوده روستا بوده و در شورای شهر و ... مورد برسی قرار گرفته است.

باغبان‌زاده خاطرنشان کرد: طبق مجوز صادر شده برای مالک یا مالکان در صورت حفر زمین و برخورد با هرگونه شی تاریخی، کار باید متوقف و از ادامه روند خودداری شود.

وی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس خاطرنشان کرد: دوستداران میراث فرهنگی برای مشاهده شرایط و ضوابطی که برای ساخت و ساز به مالک خصوصی در قرارداد ذکر شده است می‌توانند به اداره میراث فرهنگی شهرستان دزفول مراجعه کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: در شرایط کنونی وضعیت عادی است و در صورت مشاهده هرگونه اشیاء در حفاری‌های احتمالی طبق قانون و ضوابط موجود فعالیت متوقف خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه اجرای قانون در صدر برنامه‌ها قرار دارد، اظهار کرد: هیچ اقدام غیرقانونی انجام نشده است و در شرایط کنونی نیز بر مسائل اشراف کامل داریم.

انتهای پیام/72006/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول