اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر:

160 خادم در مساجد شوشتر بیمه شدند/ محدودیتی برای بیمه خادمان نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر از بیمه شدن 160 خادم مسجد در این شهرستان خبر داد و گفت: محدودیتی برای بیمه خادمان مساجد نداریم.

160 خادم در مساجد شوشتر بیمه شدند/ محدودیتی برای بیمه خادمان نداریم

حجت‌الاسلام راشد پورحمیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: در شرایط کنونی 160 خادم مساجد شوشتر برای بیمه اقدام کرده‌اند و همه این خادم‌ها نیز بیمه شده‌اند.

وی افزود: در شرایط کنونی خادم‌های مساجد شوشتر به طور کامل بیمه هستند و مشکل و محدودیتی برای بیمه شدن این خادم‌ها وجود ندارد و تنها این افراد باید از مراجع معتبر به اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه خادم‌های مساجد باید انسان‌های موجهی باشند، خاطر نشان کرد: همه افرادی که برای بیمه معرفی شده‌اند انسان‌های درستکار و متقی هستند و برای بیمه آن‌ها اقدام شده است.

*امور هیئت‌امنای مساجد زیرنظر اوقاف است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر اظهار داشت: نظارت بر هیئت‌های امنای مساجد در شوشتر با اداره اوقاف است و به این دلیل در برخی مساجد اعضای هیئت امنای جدید تعیین شده‌اند.

وی با اشاره به ابتکاری که در هفته‌های گذشته اعمال شده است، افزود: در برخی مساجد مانند مسجد امام علی(ع)، مسجد پیرگاری و مسجد ولی‌عصر(عج) با انتخابات اعضای هیئت امنای مسجد تعیین شده‌اند.

پورحمیدی خاطر نشان کرد: این افراد باید از بین نمازگزاران همان مسجد انتخاب شوند و تعداد هیئت امنای مسجد نباید بیش از پنج نفر باشد.

*کمیسیون ویژه برای اعضای هیئت امنای مساجد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر اظهار داشت: برای تعیین اعضای هیئت امنای مساجد باید از طریق کمیسیون ویژه‌ای انجام شود که این کمیسیون در حال تشکیل است.

وی با اشاره به اعضای این کمیسیون خاطر نشان کرد: در این کمیسیون اداره اوقاف و امورخیریه، آموزش و پرورش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امام جمعه شهرستان و... باید عضو باشند.

پورحمیدی با اشاره به برخی حداقل‌ها برای عضویت اعضای هیئت امنای مساجد گفت: اعضای هیئت امنای مساجد باید حداقل سواد یعنی توانایی خواندن و نوشتن را داشته باشند.

انتهای پیام/72006/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول