اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد قزوین:

مسجد را به بچه مسجدی‌ها بسپاریم

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان قزوین گفت: جوانان و نوجوانان می‌توانند نقش بسزایی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و دینی مساجد ایفا کنند.

مسجد را به بچه مسجدی‌ها بسپاریم

مهدی رمضانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: جوانان و نوجوانان، هیئت امنا و پایگاه‌های بسیج می‌توانند نقش به‌سزایی در زمینه‌های فرهنگی،‌ دینی و مذهبی مساجد ایفا و همچنین به نحو مطلوبی در این زمینه‌ها فعالیت کنند تا با تحقق این امر حضور آحاد جامعه در این مکان مقدس پررنگ شود.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام به آراستگی و پاکیزگی سفارش ویژه‌ای شده است، خاطرنشان کرد: جوانان از سلیقه‌های مختلفی برخوردارند که با استفاده از این سلیقه‌ها می‌توان مساجد را به شکل زیبایی آراسته کرد تا اقشار مختلف مردم به این مکان مقدس جذب شوند.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان قزوین با بیان اینکه مسجد محل عبادت و راز و نیاز با خداوند متعال است، ابراز داشت: باید این مکان مقدس را به نحوی تمیز نگه داشت تا افراد در هنگام ورود به این مکان مقدس احساس آرامش و نزدیکی به پروردگارشان داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه در احادیث و روایات اهل بیت (ع) به اهمیت پاکیزگی مساجد سفارش ویژه‌ای شده است، اذعان کرد: آحاد جامعه باید به نظافت و بهداشت مساجد اهتمام بیشتری داشته باشند تا این مکان مقدس به شکل مطلوبی مدیریت بهداشتی شود.

رمضانی با بیان اینکه بهداشت و نظافت ریشه در اعتقادات و باورهای دینی مسلمان دارد،‌ بیان کرد: همانگونه که مردم جامعه به بهداشت در منازل خود توجه ویژه می‌کنند باید به نظافت مساجد بیش از پیش اهمیت دهند.

وی با بیان اینکه اماکن مذهبی، امامزاده‌ها و مساجد باید تمیز و نظافت ویژه‌ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: افرادی که به مساجد و اماکن متبرک کالاهایی از قبیل فرش و پشتی هدیه می‌کنند باید تمیز، نو و زیبا باشد تا از نظر فرهنگی، اجتماعی و دینی اثرات مفیدی را در جامعه داشته باشد.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان قزوین متذکر شد: هزینه لوازم بهداشتی برای نظافت مساجد و اماکن متبرکه اسراف نیست بلکه باید به این امر اهتمام ویژه داشت.

اطلاع‌رسانی اهمیت وقف به مردم

این مسئول خاطرنشان کرد: باید موضوع وقف و انفاق از طریق رسانه‌های گروهی از جمله صدا و سیما، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، نشریات و مجله‌ها به درستی بین مردم اطلاع‌رسانی شود تا آنان به اهمیت وقف و انفاق در زندگی پی‌ببرند.

وی با بیان اینکه سنت وقف و انفاق در راه خداوند متعال ارزش والایی در دین اسلام دارد و افرادی که برای کسب رضای پروردگار انفاق و وقف می‌کنند در نزد خداوند از اجر و ثواب بالایی برخوردارند، اظهار داشت: طبیعی است خداوند نیز به افراد انفاق‌کننده نگاه ویژه‌ای می‌کند تا در زندگی آنان برکت و نیکی باشد.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه انفاق کردن نه تنها اموال انسان را افزایش می‌دهد بلکه موجب سعادتمندی در دنیا و آخرت او می‌شود، اضافه کرد: خداوند متعال هر عمل خیری را که انسان‌ها برای کسب رضایت پروردگار انجام می‌دهند در زندگی آنان خیر و برکت قرار می‌دهد.

انتهای پیام/77009/ج20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول