اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره امور کتابخانه‌های عمومی ارومیه:

کتابخانه‌ها بستری برای کسب دستاوردهای نوین هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور کتابخانه‌های عمومی ارومیه گفت: کتابخانه‌ها جایگاه و نهادی مطمئن برای کسب دستاوردهای نوین هستند پس باید برای ترویج کتابخوانی در جامعه تلاش شود.

کتابخانه‌ها بستری برای کسب دستاوردهای نوین هستند

عفت آقازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی از رسالتی وسیع در سطح جامعه برخوردار هستند به طوری که جایگاه و نهادی مطمئن برای کسب دستاوردهای نوین محسوب می‌شوند و در راستای ارتقای سطح آگاهی، دانایی عمیق و پایدار در ذهن و جامعه موثر واقع می‌شوند بنابراین سزاوار نیست از فرهنگ کتابخوانی فاصله گرفته شود.

وی ادامه داد: این نهاد ویژگی همگانی یافته و باید بهره‌دهی و خدمات‌رسانی کم‌هزینه آن هر چه بیشتر به جامعه امروز و نسل جدید معرفی شود که تحقق یافتن این مهم مستلزم شکل‌گیری یک عزم ملی و بسیج همگانی است که باید در همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای دولتی و مردمی به طور گسترده مورد توجه قرار گرفته و برای آن به شکل منظم برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

رئیس اداره امور کتابخانه‌های عمومی ارومیه با اشاره به اینکه در نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و تحقق اهداف ترسیم شده در این زمینه انجمن کتابخانه‌های عمومی تشکیل شده است ادامه داد: این انجمن از فرماندار به عنوان رئیس انجمن، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به عنوان دبیر انجمن، شهردار مرکز شهرستان، رئیس شورای اسلامی شهر، 5 نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی که حداقل یک نفر از بانوان باشد به پیشنهاد دبیر انجمن تشکیل شده است.

آقازاده به خدمات قابل ارائه در کتابخانه‌های عمومی ارومیه اشاره کرد و اظهار داشت: امانت‌دهی کتاب و سایر منابع، در دسترس قرار دادن سالن‌های مطالعه برای خواهران و برادران، بخش مرجع، بخش ویژه کودکان، نمایه نشریات و مقالات، بخش اینترنت، منابع چند رسانه‌ای، نشریات ادواری از مهم‌ترین خدمات کتابخانه‌های عمومی ارومیه قلمداد می‌شود که برای بسط و توسعه آنها به طور مستمر تلاش می‌شود.

وی در برشماری سایر امکاناتی که در کتابخانه‌های این شهرستان ایجاد شده است اظهار داشت: بخش مخصوص نوسوادان، نوجوانان، تازه‌های کتاب، کمک درسی همه مقاطع تحصیلی و بخش دفاع مقدس در اغلب کتابخانه‌های عمومی این شهرستان قابل دسترس هستند که امیدوار هستیم در ارتقای سطح دانش اعضای کتابخانه‌ها و به طور کلی شهروندان مؤثر واقع شود.

انتهای پیام/61002/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول