اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تیم تدوین دانشنامه مازندران:

برای تدوین دانشنامه به کتابخانه تخصصی نیاز داریم / تالیف کتاب "فارسی از آب گذشته"

خبرگزاری فارس: سرپرست تیم تدوین دانشنامه مازندران با اشاره به اینکه در دانشنامه مازندران، هر آنچه مربوط به مازندران است باید در آن گنجانده شود، تصریح کرد: برای تدوین دانشنامه، به کتابخانه تخصصی نیازمندیم.

برای تدوین دانشنامه به کتابخانه تخصصی نیاز داریم / تالیف کتاب "فارسی از آب گذشته"

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، استاد حسن انوشه شب گذشته در نشست با نخبگان فرهنگی، علمی، سیاسی و دانشگاهی در سالن شماره یک استانداری مازندران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: کارهای زیادی داشتم که به دلیل تدوین دانشنامه مازندران، آن کارها را رها کردم.

وی با بیان اینکه به عنوان نویسنده کتاب "فارسی ناشنیده" باید در مراسم تجلیل حضور می‌یافتم که به دلیل برگزاری این نشست، در آن مراسم حاضر نشدم، گفت: تالیف کتاب "فارسی از آب گذشته" را هم در دست دارم.

مرکز دانشنامه مازندران به مرکز مازندران‌پژوهی تغییر یابد

انوشه با اشاره به اینکه در دانشنامه مازندران، هر آنچه مربوط به مازندران است باید در آن گنجانده شود، تصریح کرد: برای تدوین دانشنامه، به کتابخانه تخصصی نیازمندیم و کتابخانه مورد استفاده تقریبا تخصصی است و امیدواریم ظرفیت این کتابخانه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در تدوین دانشنامه مازندران برای هر موضوع، برگه‌نویسی انجام دادیم، یادآور شد:‌ تهیه چندین مقاله کلیدی را سفارش دهیم و البته این مقالات باید به دست متخصصان نوشته شود که در این حوزه کار کرده باشند.

انوشه با اشاره به اینکه آرزو می‌کنم کار ارزنده‌ای برای مازندران انجام شود، خاطر نشان کرد:‌ کمک کنید مرکز دانشنامه مازندران به مرکز مازندران‌پژوهی تغییر یابد و صرفا به کار دانشنامه نپردازد.

107 موضوع کلی برای تدوین دانشنامه

وی با بیان اینکه 107 موضوع کلی برای تدوین این دانشنامه تدوین کردیم، افزود: هر یک از این موضوع‌ها، دارای زیرشاخه‌های متعددی هستند. 

انوشه با اشاره به اینکه نیکوکاران مازندرانی هم باید در دانشنامه مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت:‌ این کار را با 2 هدف انجام می‌دهیم، ابتدا به این دلیل که شرح حال نیکوکاران مازندران تدوین شود و دوم اینکه نیکوکاران فعلی هم به این نتیجه برسند که با ادامه روند نیکوکاری، نام آنها در کتاب ثبت می‌شود.

نخستین حکومت شیعی جهان در مازندران تاسیس نشد

سرپرست تیم تدوین دانشنامه مازندران با بیان اینکه نخستین حکومت شیعی جهان در مازندران، تاسیس نشده است، یادآور شد:‌ حکومت شیعی ادریسیان در مراکش، نخستین حکومت شیعی در جهان بوده که هنوز هم در حکومت هستند و حکومت علویان در مازندران به راه‌ افتاد.

وی تاریخ اجمالی مازندران، مازندران و انقلاب مشروطیت، مازندران و انقلاب اسلامی، مازندران و دفاع مقدس، باستان‌شناسی مازندران و اماکن مهم باستانی و امام‌زاده‌های مازندران را بخشی از موضوع‌های مورد اشاره در تدوین دانشنامه مازندران دانست.

انتهای پیام/86007/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول