اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار حمیدیه خبر داد

مکان‌یابی کتابخانه‌های جدید در بخش حمیدیه

خبرگزاری فارس: بخشدار حمیدیه از مکان‌یابی فضاهای جدید برای بهره‌برداری کتابخانه‌های جدید در بخش حمیدیه خبر داد.

مکان‌یابی کتابخانه‌های جدید در بخش حمیدیه

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، سعید حاجیان اظهار کرد: در جهت تحقق این هدف و رسیدن به وضعیت مطلوب در خصوص سه شاخص اصلی عضو، منابع، زیربنا که از شاخص‌های اصلی کتابخوانی هستند همه مدیران شهر و به ویژه مسئولان کتابخانه و دهیاران تلاش بیشتری نمایند تا به وضعیت مطلوب برسیم.

وی گفت: درباره شاخص زیربنا یکی از راهکارهای رسیدن به این شاخص‌ها در کوتاه مدت استفاده از فضاهای بلا استفاده در شهر، مساجد، مدارس، حسینیه‌ها و ساختمان‌های بدون استفاده در روستاها است که دهیاران تا تاریخ 30 دی ماه سال‌جاری نسبت به شناسایی فضاها اقدام نمایند و گزارش آن را به بخشداری اعلام نمایند و همچنین آموزش و پرورش حمیدیه فضاهای مورد نظر در مدارس که قابلیت برای راه‌اندازی کتابخانه را دارد  به صورت مکتوب به بخشداری اعلام کنند.

حاجیان گفت: یکی از بهترین فضاهایی که می‌توان برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی استفاده نمود استفاده از ظرفیت مساجد و حسینیه‌ها است، در همین راستا شناسایی مساجد و حسینیه‌هایی که فضای مورد نظر و مناسب را دارند در جلسه بعدی توسط آقای طرفی از هیئت امنای مساجد دعوت به عمل آید.

بخشدار حمیدیه گفت: فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌هاست که موجب جذب مردم و حضور آنها در کتابخانه‌ها خواهد شد و فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها اعم از مسابقات فرهنگی، ورزشی، علمی و...، نمایشگاه‌های فرهنگی و کتاب، فعالیت‌های ویژه کودکان و نوجوانان و ... نباید هیچ‌وقت کم شده یا متوقف گردد و به علت نیاز مردم آن منطقه به فعالیت‌های فرهنگی و ادبی به صورت جدی و منظم از طرف اداره کتابخانه‌های عمومی اهواز انجام گیرد.

حاجیان در پایان گفت: وضعیت سرانه مطالعه در کشور از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است و اگر بخواهیم در راستای منویات مقام معظم رهبری قدم برداریم باید در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی همه دستگاه‌های اجرایی بخش وارد عمل شده و با هم متحد شوند و در این زمینه فعالیت‌های خوبی را انجام دهند تا بتوانیم از طریق کتابخانه‌ها فرهنگ کتابخوانی و به دنبال آن فرهنگ عمومی منطقه را ارتقا بخشیم.

انتهای پیام/72006/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول