اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشکسوت دو و میدانی خراسان رضوی:

ورزشکاران برای موفقیت باید اخلاق نیکو را سرلوحه قرار دهند

خبرگزاری فارس: یک پیشکسوت دو و میدانی خراسان رضوی گفت: ورزشکاران برای موفقیت و توفیق روز افزون در امور خود باید اخلاق، رفتار و گفتار نیکو را سرلوحه اعمال خود قرار دهند.

ورزشکاران برای موفقیت باید اخلاق نیکو را سرلوحه قرار دهند

علی باغبانباشی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: جایگاه مکارم اخلاقی در میان جوانان پایین آمده است ولی مردم باید سعی کنند که حتی با دشمنان خود نیز دوستی و مدارا کنند.

وی فعالیت‌های انجام شده در دو و میدانی خراسان‌رضوی را در چند مدت اخیر خوب توصیف و تصریح کرد: چندین مربی جوان در ورزشگاه تختی در این زمینه به فعالیت مشغول هستند اما توجه به شهرستان‌ها که سرشار از استعدادهای نهفته هستند از اهمیت بالایی برخوردار است.

این پیشکسوت دو و میدانی خراسان‌رضوی با بیان اینکه استعدادهای زیادی در دو و میدانی ایران وجود دارند که باید شناسایی شوند خاطرنشان کرد: برای پیشرفت دو و میدانی در استان‌ها باید با شناسایی استعدادهای مدارس و دانشگاه‌ها به طور مداوم در شهرستان‌ها مسابقات برگزار کنند.

باغبانباشی ادامه داد: همچنین افراد شاخص با حضور در رقابت‌های استانی تمرینات مستمری را داشته باشند تا آینده روشنی را در دو و میدانی کشور شاهد باشیم.

وی که در آلمان دوره های مختلف آموزشی را زیرنظر پروفسور ویش من، گذرانده است با اشاره به نقش تغذیه در کنترل توان یک ورزشکار اذعان کرد: تغذیه و تنظیم دستگاه گوارش یک ورزشکار در ایجاد قدرت و توانایی وی بسیار موثر است و ورزشکاران باید به صورت کاملا علمی و اصولی امر تغذیه‌ای مربوط به ورزش خود را پیگیری کنند.

باغبانباشی که 12 سال سرمربی تیم ملی دو و میدانی کشور بود علت داشتن توانایی زیاد خود را در دوران ورزشی‌اش تغذیه سالم از میوه‌های باغ پدری‌اش و غذاهای سالم آن زمان عنوان کرد و گفت: آن زمان با انرژی زیادی که داشتیم فاصله حدود 46 کیلومتری طرقبه تا حرم امام رضا(ع) را با پسرهای فامیل پیاده طی می کردیم.

این ورزشکار فرهیخته خراسانی انگیزه و علاقه جوانان به ورزش دو و میدانی را نسبت به گذشته کم رنگ تر دانست و متذکر شد: در گذشته در هر مقطع زمانی حدود 80 ورزشکار از دو و میدانی کاران برتری که از مدارس و دبیرستان ها و دانشگاه ها انتخاب می‌شدند برای حفظ آمادگی و حضور در مسابقات، در ورزشگاه سعد آباد تمرین می‌کردند اما اکنون جوانان حوصله تمرین کردن را ندارند.

باغبانباشی که حدود 29 سال قهرمانی بی رقیب چندین ماده و رشته دو و میدانی بوده است در مورد اولین مسابقه‌ای که در ورزشگاه امجدیه تهران انجام داده است، گفت: پس از اینکه خبر رکورد شکنی‌ام به تهران رسید برای یک دوره مسابقه به تهران رفتم

وی ادامه داد: پس از پشت سر گذاشتن 20 نفر از قهرمانان ایران مورد تحسین احمد ایزدپناه پدر دوومیدانی ایران که آن زمان رییس فدراسیون دو ومیدانی کشور بود قرار گرفتم و با ماندن در تهران فعالیتم را در وزش دوومیدانی به صورت حرفه‌ای آغاز کردم.

این پیشکسوت دوومیدانی خراسان‌رضوی در مورد اولین مسابقه برون مرزی خود یادآور شد: حدود سال 1326 به همراه دیگر اعضای تیم ملی به رقابت های جهانی ترکیه اعزام شدم و با شرکت در دو ماده 5 هزار متر و 10 هزار متر این رقابت‌ها با پشت سر گذاشتن عثمان جوش کول، قهرمان نامی ترکیه مدال طلای این مسابقات را کسب کردم.

باغبانباشی که سابقه حضور در چندین دوره رقابت‌های المپیک را در کارنامه ورزشی خود دارد با اشاره به شکستن رکورد زاتوپک که سال‌های زیادی قهرمان دو ماراتن جهان بود عنوان کرد: در حدود 64 سال فعالیت ورزشی‌ام در مسابقات مختلف بین‌المللی در 5 ماده مختلف رشته دو و میدانی شرکت کردم که حاصل آن 219 مدال رنگارنگ است که متاسفانه تعدادی از آن‌ها در تهران به سرقت رفت.

انتهای پیام/70010/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول