اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فعالان ورزش کردستان:

وعده‌های دروغ کبدی کردستان را به تعطیلی کشاند؛ ورزشکاران نیازمند حمایت‌های بیشتر

خبرگزاری فارس: استان کردستان یکی از مستعدترین استان‌های کشور در حوزه ورزش بوده و ورزشکاران این استان با کم‌ترین حمایت‌های مادی و معنوی بیشترین افتخارات را در میادین ملی و بین‌المللی برای ایران اسلامی به ارمغان آورده‌اند.

وعده‌های دروغ کبدی کردستان را به تعطیلی کشاند؛ ورزشکاران نیازمند حمایت‌های بیشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارتقای حوزه ورزش و حمایت از فعالیت‌های ورزشی در هر جامعه‌ای زمینه‌ساز تعالی و شکوفایی استعدادها، ترویج روحیه شور و نشاط و سر زندگی در آن جامعه بوده و از بسیاری ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی جلوگیری می‌کند.

متأسفانه استان کردستان به دلیل عدم وجود صنایع بزرگ و متوسط تولیدی و نداشتن حامیان بزرگ مالی در حوزه ورزش همواره از این ناحیه با مشکلاتی روبرو بوده و فعالان رشته‌های مختلف ورزشی همواره دغدغه حامی مالی را در اذهان خود می‌پروارنند.

همین نقص کردستان را به عنوان یکی از استان‌های صادرکننده ورزشکار به دیگر نقاط کشور و حتی کشورهای خارجی تبدیل کرده‌ است و روزبه‌روز میادین ورزشی در کردستان از ورزشکاران نخبه و باتجربه خالی‌تر می‌شود و پایه‌های ورزش در این استان تضعیف‌تر می‌شود.

فرزاد منصوری کاپیتان تیم کبدی استان کردستان از انصراف این تیم برای ادامه فعالیت در سوپر لیگ کشوری خبر داد و گفت: سال گذشته و با حمایت‌های گسترده مردمی و حمایت مالی تیم شهید شکوهی تیم کبدی استان متشکل از جوانان نخبه و بااستعداد با کسب عنوان برتر لیگ دسته‌ اول کشور موفق به اخذ مجوز برای رقابت در سوپر لیگ کشوری شد اما مسئولان اداره کل ورزش و جوانان وقت با وعده‌های اغوا کننده این تیم را از حمایت باشگاه شهید شکوهی محروم کرده و هم اکنون نیز با گذشت زمان چندین ماهه خبری از تحقق وعده‌های آنان نیست.

وی افزود: به همین دلیل همه ورزشکاران این تیم تصمیم گرفته‌اند از ادامه فعالیت در سوپر لیگ کشوری انصراف داده و به دلیل وعده‌های دروغ مسئولان آینده این رشته ورزشی نیز به ناکجاآباد می‌رود.

این ورزشکار فعال رشته کبدی در کردستان خاطر نشان کرد: متأسفانه به دلیل لابی‌گری‌های برخی افراد سودجو شاهد به قبضه درآوردن سالن‌های ورزشی در استان توسط آنان هستیم و هم‌اکنون ورزشکاران بسیاری رشته‌های ورزشی به ویژه رشته کبدی از داشتن یک سالن اختصاصی برای تمرین نیز محروم هستند.

منصوری همچنین با انتقاد از بخش ورزش شبکه استانی صدا و سیمای کردستان تصریح کرد: متأسفانه آنچنان که شایسته است در برنامه‌های تخصصی حوزه ورزش در رسانه ملی نیز به رشته‌های مختلف ورزشی در استان توجه نشده و فقط چندین رشته ورزشی مشخص و آن هم با توجه به روابط دوستانه تهیه‌کنندگان این برنامه‌ها با هیئت‌های مشخص مورد توجه قرار گرفته‌اند.

رئیس هیئت هندبال استان کردستان نیز به تاریخچه 43 ساله هندبال در استان کردستان اشاره کرد و افزود: همواره کردستان یکی از استان‌های برتر کشور در این رشته ورزشی بوده و تا سال 71 که نحوه برگزاری مسابقات کشوری به صورت غیر باشگاهی برگزار می‌شد این استان همواره در فتح سکوهای برتر کشور حرف‌هایی برای گفتن داشت.

سعید مردوخی افزود: متأسفانه از سال 71 به بعد و با تغییر رویکرد برگزاری مسابقات کشوری به سوی باشگاه‌ها و به دلیل عدم وجود باشگاه‌های بخش خصوصی در استان شاهد افول بی‌سابقه این رشته ورزشی در کردستان و مهاجرت ورزشکاران استان به دیگر شهرهای کشور بودیم.

مردوخی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در هشت شهرستان کردستان رشته هندبال و فعالان این رشته پرطرفدار ورزشی فعالیت دارند و علی‌رغم نبود حمایت‌های مالی از سوی فدارسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان این رشته ورزشی فعالیت‌های خویش را هرچند به کندی هم شده باز هم تداوم می‌دهد.

رئیس هیئت هندبال استان کردستان با تقدیر از حمایت‌های باشگاه شهید شکوهی سنندج از تیم هندبال بانوان استان اظهار کرد: این باشگاه ورزشی زمینه‌ساز تحولی عظیم در حوزه ورزش بانوان بوده و همین امر سبب تقویت روحیه خودباوری در بین بانوان هندبالیست استان شده و بدون شک در آینده نزدیک شاهد درخشش هرچه بیشتر آنان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی خواهیم بود.

مردوخی افزود: هم‌اکنون تیم هندبال بانوان شهید شکوهی در رده دوم لیگ برتر بانوان قرار داشته و پیش‌بینی می‌شود در دور دوم لیگ برتر نتایج بهتری کسب کند.

وی با اشاره به عدم حمایت‌های مادی و معنوی مسئولان و متولیان حوزه ورزش و محقق نشدن وعده‌های مختلف آنان از خستگی و دلسردی خویش در این حوزه خبر داد و افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان عمر چهارساله تصدی بر ریاست هیئت هندبال استان دیگر برای دور بعدی انتخابات هیئت کاندید نخواهم شد.

سرپرست هیئت کشتی استان کردستان نیز به بیان دغدغه‌ها و مشکلات رشته اول ورزشی استان پرداخت و افزود: عدم حمایت‌های مالی از سوی فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان و نبود ضابطه‌های درست در این خصوص بسیاری از رشته‌های ورزشی در استان را با تعطیلی مواجه کرده‌است و حتی ورزشکاران کردستانی برای اعزام به مسابقات ورزشی نیز با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

علی‌اشرف هدایت‌نژاد افزود: این مشکلات مالی به هیچ وجه قابل قبول نبوده و اگر مسئولان و متولیان حوزه ورزش در استان ادعای کمبود منابع مالی می‌کنند پس چرا دیگر استان‌های کشور که حتی از لحاظ فعالیت‌های ورزشی نیز نسبت به کردستان در سطوح پایین‌تری قرار دارند مشکلات مالی ندارند و ورزشکاران آنان با این مشکلات و دغدغه‌ها مواجه نیستند.

به طور کلی می‌توان گفت عدم شفاف‌سازی متولیان حوزه ورزش کردستان طی چند سال اخیر و تغییر و تحول‌های بسیاری در حوزه سکان‌داری اداره کل ورزش و جوانان استان، عدم تحقق وعده‌های مسئولان، نبود راهکارهای مناسب برای حمایت‌های مادی و معنوی از ورزشکاران و دخالت سلایق شخصی برخی کارکنان زمینه‌‌ساز مشکلات عدیده‌ای برای حوزه ورزش کردستان شده‌ که امید است این مهم هرچه سریع‌تر رفع شود.

---------------------------

گزارش از خبات ساعدی

--------------------------

انتهای پیام/79006/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول