اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خداداد عزیزی:

قدم خیر ورزشکاران مردم را به امورات معنوی تشویق می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو سابق تیم ‌ملی فوتبال ایران با بیان اینکه ورزشکاران زیادی را می‌شناسم که همواره در کارهای خیر پیش‌قدم هستند، گفت: مردم وقتی می‌بینند که چهره‌های ورزشی در راه‌های خیر پیش‌قدم می‌شوند به کارهای نیک روی می‌آورند.

قدم خیر ورزشکاران مردم را به امورات معنوی تشویق می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، خداداد عزیزی درباره وقف بیان داشت: بچه که بودم از پدر و مادرم چیزهایی در مورد وقف می‌شنیدم مثلا اینکه مسجدی را فلان شخص برای آخرتش وقف کرد.

وی با اعلام اینکه بعضی کارها ریشه در خاطرات بچگی دارد مثلا همین وقف، افزود: شاید معنی آن را خیلی متوجه نمی‌شدیم اما می‌دیدیم و می‌شنیدیم عده‌ای برای کمک به فقرا یا برای آخرتشان مکان‌هایی را وقف می‌کنند، مدرسه ، بیمارستان یا مساجدی که به ما می‌گفتند وقف شده است و این کلماتی که معنای آن را به طور کامل متوجه نمی‌شدیم، می‌شد خاطراتی که وقتی بزرگ‌تر می‌شدیم معنای آن را به خوبی درک می‌کردیم چرا که از بچگی، در تو در توی ذهنمان بود.

عضو سابق تیم ‌ملی فوتبال ایران ادامه داد: اما همه چیز به همین جا نباید ختم شود، به یک سری خاطرات بچگی که وقتی بزرگتر می‌شویم معنای آن را می‌فهمیم چرا که هر چقدر جلوتر می‌رویم می‌بینیم کمتر می‌دانیم مثلا تا قبل از اینکه بگویید در ایران 750 نوع نیت وقف داریم به ذهنم هم نمی‌رسید.

عزیزی ادامه داد: ممکن است این تعداد نیت وقف داشته باشیم و با وجود اینکه از بچگی در مورد وقف شنیده بودیم و چیزی نیست که امروز و دیروز در مورد آن شنیده باشیم، می‌بینم که اطلاعاتم در مورد آن بسیار بسیار اندک است و این نشان می‌دهد اطلاع‌رسانی در مورد این امر خیر که می‌تواند گره از کار بسیاری از مردم نیازمند باز کند، خیلی کم است.

مدیر فنی تیم فوتبال ابومسلم خراسان ادامه داد: یکی از راه‌هایی که می‌تواند اطلاع‌رسانی در وقف را افزایش دهد ارتباط بین این امر خیر با ورزش است، ورزشی که این روزها، روی زشت آن به شدت زیر ذره‌بین است اما وقتی به سوی معنویت پیش برود روی زشت آن کم و کمتر شده و حتی به جایی می‌رسیم که ورزش می‌شود همان ایده‌آلی که همه در ذهن و آرزوهایشان دارند.

وی تصریح کرد: چرا که معنویات به طور غیرارادی باعث پاک شدن ناپاکی‌ها می‌شود و این چیزی نیست که برای اثباتش احتیاج به آزمون و خطا داشته باشد.

غزال تیزپای فوتبال ایران اضافه کرد: البته این‌طور نیست که ورزش ما با این گونه کارها بیگانه باشد، ورزشکاران زیادی را می‌شناسم که همواره در کارهای خیر پیش‌قدم هستند اما خیلی‌ها دوست ندارند نامی از آنها برده شود و ترجیح می‌دهند هر کاری که می‌کنند، بین خود و خدای خودشان بماند چرا که بعضی چیزها درونی است.

وی ادامه داد: اما نمی‌توانیم منکر این شویم که مردم ما از ورزشکاران الگوبرداری می‌کنند و وقتی می‌بینند که ورزشکاران در راه‌های خیر قدم برمی‌دارند، تشویق می‌شوند به انجام این قبیل کارها و به عبارتی دیگر می‌توان گفت ورزش صحنه خوبی است برای تبلیغ کردن در عرصه کارهای خیر و وقف و شناساندن آن به مردم.

عزیزی در پاسخ به این سئوال که آیا دوست دارید روزی در این راه قدم بردارید یا اینکه تاکنون شرایطی به وجود آمده که وقف کرده باشید، گفت: دوست ندارم در این مورد صحبت کنم، حتما همه دوست دارند کارهایی انجام دهند که علاوه بر خشنودی مردم و برداشتن باری از دوش آنها یا باز کردن گره‌ای از زندگیشان سبب خشنودی خداوند هم بشود اما این یک مسئله دلی و قلبی است و ترجیح می‌دهم در مورد آن هیچ صحبتی نکنم.

انتهای پیام/86018/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول