اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیریت اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان:

تهیه راهنمای سفر گردشگری در زنجان/ ادامه کاوش‌های باستان‌شناسی با تامین اعتبار

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت توسعه و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: راهنمای سفر گردشگری برای همه شهرستان‌های استان زنجان تهیه می‌شود.

تهیه راهنمای سفر گردشگری در زنجان/ ادامه کاوش‌های باستان‌شناسی با تامین اعتبار

مهدی غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: پژوهش‌های صورت گرفته در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان در راستای وظایف ذاتی این اداره کل است.

وی با اشاره به اینکه کاوش‌های باستان‌شناسی از مهم‌ترین برنامه‌های پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی نیز در بخش گردشگری و صنایع‌دستی طراحی و در استان اجرا شده است.

سرپرست معاونت توسعه و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته پروژه‌هایی چون تهیه اطلس صنایع‌دستی و راهنمای سفر گردشگری در استان زنجان اجرا شده است، اضافه کرد: در حال حاضر راهنمای سفر گردشگری فقط برای شهرستان زنجان تهیه شده است.

*تهیه راهنمای سفر گردشگری برای شهرستان‌های زنجان

وی با اشاره به اینکه راهنمای سفر گردشگری در فاز‌های 2 و 3 برای همه شهرستان‌های استان زنجان طراحی و تهیه می‌شود، تصریح کرد: در صورت تخصیص اعتبار راهنمای سفر به صورت کتابچه‌ای در سال آینده منتشر می‌شود.

غلامی با اشاره به انجام کاوش‌های باستان‌شناسی در معدن چهرآباد، یادآور شد: این معدن در سال گذشته نیز با حضور هیئت مشترک آلمانی و ایرانی کاوش شده است.

*ادامه کاوش‌های باستان‌شناسی زنجان در صورت تامین اعتبار

وی ادامه داد: در صورت تامین اعتبار کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه‌های تاریخی مورد نظر استان زنجان صورت می‌گیرد.

سرپرست معاونت توسعه و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه در سال‌جاری در زمینه تخصیص اعتبارات استانی با مشکلاتی مواجه شده‌ایم، تصریح کرد: پروژه‌هایی در استان مصوب شده که به دلیل عدم تخصیص اعتبارات عقد قرارداد نشده است.

وی همچنین اظهار داشت: شرایط جوی نیز از جمله عوامل عدم اجرای برخی از مصوبات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان است.

انتهای پیام/73006/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول