اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/هفته 21 لیگ برتر/

نبرد متالیک‌ها؛ فولاد ـ آلومینیوم / جنگ نفت‌کش‌ها در تهران

خبرگزاری فارس: در هفته بیست و یکم رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس نبرد فولاد و آلومینیوم در خوزستان و داربی نفتی‌ها در تهران برگزار می‌شود.

نبرد متالیک‌ها؛ فولاد ـ آلومینیوم / جنگ نفت‌کش‌ها در تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس امروز با برگزاری هشت دیدار آغاز خواهد شد.

تیم‌های فولاد خوزستان و نفت آبادان نمایندگان خوزستان در این هفته از رقابت‌ها بازی‌هایی حساسی را برای صدرنشینی و دیگری برای فرار از سقوط در پیش رو دارند.

در یکی از بازی‌های این هفته تیم فوتبال فولاد خوزستان میزبان آلومینیوم هرمزگان خواهد بود.

فولادی‌ها که در ابتدای فصل نتایج جالبی را با فرکی نگرفته و موجبات اعتراض زودهنگام برخی تماشاگران خود را فراهم کرده بودند رفته رفته خود را پیدا کردند و روند نتیجه‌گیری این تیم آغاز شد.

فولاد اهواز با تداوم نتایج خوب خود در این فصل هم‌اکنون چهره یک مدعی را به خود گرفته و به تیمی تبدیل شده است که گرفتن امتیاز از آن کاری بسیار دشوار است.

نماینده خوزستان برای کاهش فاصله خود با تیم صدرنشین استقلال چاره‌ای جز کسب هر سه امتیاز این بازی خانگی ندارد.

شاگردان حسین فرکی در صورت کسب هر سه امتیاز این دیدار می‌توانند خود را به فاصله یک امتیازی صدرنشین جدول برسانند.

در سوی دیگر نیز آلومینیوم هرمزگانی قرار دارد که در این فصل نخستین حضور خود را لیگ برتر پشت‌سر می‌گذارد.

این تیم که سال گذشته با هدایت اکبر میثاقیان به راحتی به لیگ برتر صعود کرد برای بقاء در رقابت‌های این فصل کاری دشوار دارد.

شاگردان میثاقیان که در نیم فصل دوم رقابت‌ها با تقویت تیم خود نتایج بهتری را کسب کرده‌اند، با حداقل امتیاز نیز این بازی خارج از خانه می‌توانند به بقاء امیدوار باشند هرچند کسب امتیاز از تیم آماده این روزهای فولاد کاری بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

این دیدار جدال یکی از بهترین خطوط حمله لیگ برتر با یکی از ضعیف‌ترین خط حمله‌ها نیز محسوب می‌شود.

فولاد خوزستان که با 33 گل همراه با تراکتورسازی تبریز بهترین خط حمله لیگ را دارد در برابر آلومینیومی قرار می‌گیرد که با 14 گل زده در کنار تیم‌های گهردرود و مس کرمان جزو ضعیف‌ترین‌های این فصل هستند.

این دیدار جدال دو مربی با اندیشه‌ها و کاراکترهای شخصیتی متفاوت نیز هست.

در یک سو حسین فرکی آرام و بی حاشیه قرار دارد و در سوی دیگر اکبر میثاقیان پر جنب و جوشی که با اظهارنظرهای بعضاً عجیب و جالب توجه خود نگاه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند.

در جدول رده‌بندی رقابت‌های هم‌اکنون با گذشت 20 هفته فولاد خوزستان با 34 امتیاز در رده سوم جای دارد و آلومینیوم هرمزگان نیز با 21 امتیاز چهاردهم است.

*داربی نفتی‌ها در تهران

در یکی دیگر بازی‌های این هفته و در تهران تیم‌های نفتی لیگ برتر به مصاف یکدیگر می‌روند.

در این دیدار که به نوعی داربی نفتی لیگ محسوب می‌شود دو تیم با انگیزه‌هایی متفاوت در اندیشه کسب هرسه امتیاز هستند.

نفت آبادان که در این فصل و به ویژه از زمان حضور آلفردو کاسیمیرو به تیم تساوی‌ها تبدیل و اکنون با 11 مساوی و تنها یک برد در قعر جدول قرار دارد چاره‌ای جز پیروزی در این این بازی خارج از خانه ندارد تا امیدهایش برای بقاء را زنده نگاه دارد.

از سوی دیگر آلفردو کاسیمیرو نیز در پی پایان دادن به تساوی‌های پی‌درپی خود با نفت آبادان و کسب نخستین برد خود با این تیم در رقابت‌های این فصل است.

نفتی‌های شهر آبادان که در دو بازی خانگی خود در هفته‌های نوزدهم و بیستم مقابل فجر شیراز و ملوان انزلی با کسب نتیجه مساوی امیدهای خود برای بقاء را کمرنگ کردند قطعا در این دیدار به هر نتیجه‌ای جز تساوی می‌اندیشند.

طلایی‌پوشان آبادانی به دلیل حساسیت این دیدار، حتی در مرحله یک چهارم جام حذفی مقابل سپاهان نیز با تیم دوم خود به میدان رفتند تا بازیکنان اصلی با استراحت بیشتر بتوانند عملکرد مناسبی را از خود در این دیدار مهم نمایش دهند.

در سوی دیگر نفت تهرانی قرار دارد که رقابت‌های لیگ را بسیار خوب آغاز کرد و حتی در هفته‌های نخست جزو بالانشینان جدول بود اما روند عدم نتیجه‌گیری این تیم در ادامه رقابت‌ها موجب تنزل جایگاه شاگردان ابراهیم‌زاده تا رده دهمی جدول نیز شد.

این تیم که در رقابت‌های جام حذفی در برابر پرسپولیس با شکست غیر منتظره چهار بر یک حذف شد در پی اعاده حیثیت در این دیدار است.

نفت تهران باتوجه به فاصله کم تیم‌ها از یکدیگر می‌تواند با بهبود نتایج خود به قرار گرفتن در جمع بالانشینان و کسب سهمیه‌ آسیایی نیز بیاندیشد.

به هر حال باید دید که در این دیدار اندیشه آلفرو کهنه‌کار خواهد توانست دومین پیروزی نفت آبادان در این فصل را رقم بزند یا ابراهیم‌زاده با تفکرات خود موفق به کسب امتیازات این بازی خانگی می‌شود.

دیدار رفت دو تیم در آبادان در حالی که تا دقایق پایانی دو بر یک به سود نفت آبادان ادامه داشت در نهایت با حساب شش بر دو به سود نفت تهران پایان یافت.

انتهای پیام/72008/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول