اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مروی:

ولایت فقیه تجلی امامت و ولایت است

خبرگزاری فارس: معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه امروز سیاست‌مداران دنیا برای شنیدن پیام رهبر معظم انقلاب ترغیب می‌شوند، گفت: ولایت فقیه تجلی امامت و ولایت است.

ولایت فقیه تجلی امامت و ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام احمد مروی در مراسم شهادت امام رضا (ع) این شهر با اشاره به اینکه انسان برای به دست آوردن مقام‌های دنیوی خود را به خواری می‌کشاند، اظهار کرد: با گفتن حقیقی کلمه «لااله‌الا‌الله» به دست آوردن مقام‌های دنیوی برای انسان توسط خدا صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه انسان برای برطرف کردن مشکلات خود به همه کس و همه چیز فکر می‌کند، اما به خداوند توکل نمی‌کند، گفت: اسلام بدون امامت و ولایت مانند جسم بدون روح است.

معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری، همراه بودن توحید با امامت و ولایت را مهم خواند و افزود: نماز، حج، روزه و ذکری که در آن امامت و ولایت نباشد، ارزشی ندارد.

وی حضرت ابراهیم(ع) را دارای سه مقام نبوت، دوستی خداوند و امامت دانست و تصریح کرد: این شخصیت پس از آزمون‌های الهی به این مقام‌ها دست پیدا کرد.

مروی اضافه کرد: برای هیچ چیزی در طول تاریخ اسلام به جز موضوع امامت و ولایت خون ریخته نشده و دشمن برای از بین بردن روح اسلام یعنی امامت و ولایت نقشه‌های زیادی کشیده است.

به گفته وی، پس از پیامبر اکرم (ص) بیشترین رشادت‌ و شهادت‌هایی که به پای اسلام نوشته شده است برای استقرار حقانیت امامت و ولایت بود.

این مسئول با اشاره به حدیث ثقلین، اذعان کرد: یکی از دغدغه‌های همیشگی پیامبر اکرم (ص) مسئله امامت و ولایت بود.

وی ولایت فقیه را تجلی همان امامتی دانست که پیامبر(ص) برای انسان‌ها ترسیم کرده بود و یادآور شد: ولایت فقیه تجلی امامت و ولایت است.

مروی با تاکید بر اینکه زمانی ایران را به نام نفت می‌شناختند اما امروز به برکت ولایت یکی از کشورهای مهم جهان است، خاطرنشان کرد: عزت ملت ایران به برکت وجود ولایت فقیه به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه پیام و کلام رهبر معظم انقلاب تمام سیاست‌مداران جهان را برای شنیدن ترغیب می‌کند، خاطرنشان کرد: نعمت رهبری یکی از افتخارات ایران اسلامی بوده که از طرف خداوند به مردم ما داده شده است.

انتهای پیام/84001/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول