اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با رحلت پیامبراعظم (ص) صورت می‌گیرد

دیار 15 خرداد یکپارچه عزادار فقدان رسول‌اکرم (ص) و امام‌حسن (ع)

خبرگزاری فارس: ورامین، دیار 15 خرداد امروز در سالروز رحلت جانگداز رسول بزرگوار اسلام رنگ عزا گرفته و ماتم‌سرای شهادت امام حسن‌مجتبی (ع) شد.

دیار 15 خرداد یکپارچه عزادار فقدان رسول‌اکرم (ص) و امام‌حسن (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مردم ولایتمدار ورامین با حضور در تکایا و مساجد شهرستان همزمان با قرائت زیارت خاص رسول مکرم اسلام (ص)، زیارت عاشورا را هم در غم رحلت پیامبر خواندند.

عزاداران ورامینی که لباس‌های سیاه بر تن داشتند و از روزهای قبل شهر را سیاهپوش کرده بودند، در مسجد صاحب‌الزمان (عج) گرد آمده و در حضور آیت‌الله محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در منطقه اقامه عزا کردند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم شجاعی مدیر مبلغان تهران به سخنرانی در وصف مقام شامخ رسول اکرم (ص) پرداخت و زیارت حضرت رسول (ص)، نیز در این مسجد با حضور گسترده اقشار مختلف مردم قرائت شد.

این عزاداران همچنین با حضور در بقاع متبرک امامزادگان مناطق مختلف شهرستان عزاداری کردند.

بقاع متبرک امامزاده طاهر و مطهر خیرآباد، امامزاده حسین‌رضا (ع) ورامین و امامزاده بی‌بی زبیده قرچک پذیرای هزاران عزاداری است که در سوگ پیامبر اسلام (ص) و امام دوم شیعیان جهان، امام حسن‌مجتبی (ع) داغدار و عزادار هستند.

بقعه متبرک حضرت جعفر (ع) برادر حضرت امام‌رضا (ع) در شهرستان پیشوا نیز پذیرای خیل عزاداران نبی مکرم اسلام است.

عزاداران، مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت جعفر از ساعت‌های اولیه امروز با حضور در صحن مطهر این بقعه متبرک ضمن تسلیت ایام، شهادت امام‌رضا (ع) را نیز به ایشان تسلیت عرض کردند.

از ابتدای امروز محدودیت‌های ترافیکی در شهر پیشوا برقرار شده و هیأت‌های عزاداری با عبور از خیابان‌ها و بازار قدیمی شهر، خود را به صحن بقعه متبرک حضرت‌جعفر (ع) می‌رسانند تا در آیین‌های عزاداری شرکت کنند.

عاشقان خاندان نبوت (ص) همچنین، امشب و فردا به مناسبت شهادت امام هشتم شیعیان حضرت‌رضا (ع)، با برپایی آیین‌های عزاداری و سوگواری، عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار (ع) نشان می‌دهند و مجلس متمرکز شهرستان فردا صبح در مسجد بزرگ صاحب‌الزمان (عج) برقرار خواهد بود و سپس عزاداران با نواختن بر سر و سینه خود به سوی زینبیه ورامین حرکت خواهند کرد و در زینبیه این شهرستان گردهم خواهند آمد.

انتهای ‌پیام/2462/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول