اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

فرمایش رهبری باید سرمشق حرکت ما در انتخابات باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کرمان گفت: فرمایش مقام معظم رهبری باید سرمشق حرکت، انتخاب، گرایش و تبلیغ ما در عرضه انتخابات باشد.

فرمایش رهبری باید سرمشق حرکت ما در انتخابات باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه مرکز استان اظهار داشت: امام علی(ع) می‌فرمایند «اهل بیت(ع) باید الگو سرمشق شما باشند و سخن آنها را بپذیرید».

وی بیان کرد: حضرت امیرالمومنان علی(ع) همچنین در مورد صحابه می‌فرمایند «صحابه افرادی هستند که سخن پیامبر اسلام(ص) را گوش کنند و باید الگو شما قرار گیرند».

صباحی ابراز داشت: در بین صحابه افرادی مانند سلمان، ابوذر و مقداد حضور داشتند که شکنجه‌هایی را در راه اسلام تحمل کردند که حتی تصور آن هم مشکل است.

وی تصریح کرد: بعضی از صحابه بعد از رحلت حضرت رسول اکرم(ص) هم شیفته دنیا نشدند و آخرت را به دنیا نفروختند و بنا به فرمایش حضرت علی(ع) شب تا به صبح در حال سجده و قیام بودند و گاهی پیشانی خود را بر خاک می‌گذاشتند و ذکر می‌گفتند.

صباحی افزود: بعضی از صحابه زمانی که نام خدا جاری می‌شد، به گونه‌ای اشک می‌ریختند که لباس آنها خیس می‌شد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز 19 دی در مورد انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: دشمن می‌خواهد این امر را القاء کند که انتخابات در ایران آزاد نیست در حالیکه در کشورهای اروپایی به غیر از آلمان مشارکت مردم در انتخابات حتی به 50 درصد هم نمی‌رسد و ما مشارکت 98 درصدی هم در انتخابات داشته‌ایم.

صباحی با بیان اینکه حضور مردم ایران در صحنه انتخابات همیشه پرشور بوده است، ابراز داشت: سالم و آزاد بودن انتخابات خواسته حقی است و باید باشد و قانون باید آزادی انتخاباتی را ترسیم کند که به خوبی این امر را انجام داده اشت.

وی با تاکید بر اینکه تمام آحاد ملت باید وارد صحنه انتخابات شوند، تصریح کرد: فرمایش مقام معظم رهبری باید سرمشق حرکت، انتخاب، گرایش و تبلیغ ما باشد.

خطیب موقت جمعه کرمان با اشاره به اینکه مردم و رسانه‌ها باید تبلیغات داشته باشند و حرف خود را بزنند، اذعان داشت: ان‌شاء‌الله این انتخابات مانند سایر انتخابات افتخاری برای ایران باشد.

صباحی با تسلیت ایام حزن و اندوه روزهای پایانی ماه صفر افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید «کتاب خدا و اهل بیت(ع) را در بین شما مردم به امانت گذاشتم که از هم جدا نمی‌شوند».

انتهای پیام/80019/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول