اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

حرکت مسئولان در راستای منویات مقام معظم رهبری باشد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: همه انتخابات‌ها در کمال سلامت و آزادی برگزار شده و مسئولان باید با پیروی از منویات مقام معظم رهبری از ترویج مسائل حاشیه‌ای جلوگیری کنند.

حرکت مسئولان در راستای منویات مقام معظم رهبری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین امروز در نخستین همایش توجیهی و آموزشی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که با حضور فرمانداران و بخشداران چهار استان البرز، زنجان، گیلان و قزوین در محل استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و خصوصیات یک انسان مؤمن واقعی، از نظر قرآن کریم امانتداری است که خداوند متعال در قرآن کریم در سوره مبارکه مومنون به آن اشاره کرده است.

وی افزود: خداوند متعال می‌فرماید: « قد افلح المومنون» به راستی که اهل ایمان رستگار شدند، با تفکر و تدبر در این آیه طبعاً این سئوال برای انسان پیش می‌آید که خب اهل ایمان چه کسانی هستند؟

امام جمعه قزوین عنوان کرد: از این آیه به بعد خداوند متعال به معرفی مومن می‌پردازد و در ابتدای امر از نماز آغاز می‌کند، « الذین هم فی صلواتهم خاشعون » و پس از آن به امانتداری اشاره کرده و می‌فرماید: «مومنون کسانی هستند که رعایت امانت می‌کنند و نیز به عهد و پیمان خود وفادارند».

باریک‌بین اظهار داشت: معمولاً از امانت فقط یک مصداق آن به اذهان رسوخ می‌کند و آن اشیا و یا اجناس قیمتی و اوراق بهادار مثل پول، طلا، سکه، فرش و امثال اینها است، البته اینها همه از مصادیق امانت است.

وی افزود: اما امانت، مصادیق بسیار مهمتر و خطیرتری هم دارد، از جمله: اسرار دیگران و راز مردم که در حدیث آمده: « المجالسه بالامانه و افشاء سر افیک خیانه» یعنی مطالبی که در یک مجلس به عنوان محرمانه تلقی می‌شود و بنابراین گذاشته می‌شود که این مطالب مخفی بماند، این نیز امانت است و اگر کسی آن را فاش کند، خیانت در امانت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین ابراز داشت: همچنین مسئولیت‌هایی که انسان مومن در جامعه اسلامی بر عهده می‌گیرد، امانتی است که از جانب خدای متعال و مردم به او سپرده می‌شود مثل همین مسئولیت‌هایی که بنده به عنوان امام جمعه و شما آقایان به عنوان استاندار یا معاون استاندار یا فرماندار یا مدیرکل سیاسی برعهده گرفتید، این پست و این منصب یک امانت ارزشمند در دست ماست، لذا باید به خوبی امانتداری کنیم و این امانت را همچون امینی پارسا به وجه احسن حفاظت کرده و به مسئول پس از خود بسپاریم.

باریک‌بین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا که در پیش رو داریم، تصریح کرد: مسئولیتی که در خصوص برگزاری انتخابات بسیار حساس و مهم ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا بر عهده شما مسئولان قرار گرفته است، از مصادیق بارز امانتداری به شمار می‌رود.

وی افزود: چون تک تک آرای مردم که به صندوق‌ها ریخته می‌شود، یک امانت گرانبها در دست شما است؛ حتی ممکن است این رأی، رأی به کسی باشد که شما او را اصلاً قبول ندارید و هیچ علاقه و ارادتی به او ندارید.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اینجا باید یاد آن فرمایش گرانسنگ حضرت امام زین العابدین (ع) بیفتیم که فرمودند: «اگر آن خنجری که سر مقدس پدرم امام حسین (ع) را با آن از بدن جدا کردند به عنوان امانت نزد من بسپارند، من به خوبی از آن نگهداری و حفاظت می‌کنم و هرگز در آن خیانت نمی‌کنم».

باریک‌بین خطاب به مجریان انتخابات اظهار داشت: در امور اجرایی انتخابات مانند انتخاب اعضای هیئت‌های اجرایی انتخابات از همه افراد و عناصر جریانات سیاسی درون نظام استفاده کنید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اضافه کرد: اگر لیست هیئت‌های اجرایی فقط از یک جریان باشد، طبعاً هم به مشارکت حداکثری که همواره مدنظر رهبر عالیقدر و معظم انقلاب است لطمه می‌زند و هم برای جریانات دیگر شائبه ایجاد می‌کند که چرا از ما حتی یک نفر به این هیئت اجرایی راه ندادند.

باریک‌بین ادامه داد: لذا نباید بهانه به دست کسی داد تا ایجاد شبهه کند زیرا ایجاد شبهه در سلامت انتخابات همانگونه که دیروز رهبر فرزانه انقلاب در دیدار مردم شریف قم فرمودند، توطئه و ترفند دشمن است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: امیدوارم به لطف خداوند و با تأسی به رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم‌الشأن و با درایت وزارت کشور و استانداران و مسئولان اجرایی و نیز شورای نگهبان و با حضور گسترده مردم، شاهد انتخاباتی پرشور و حماسی در خرداد سال 92 باشیم.

انتهای پیام/77001/و40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول